Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf buigt verlies om in winst

Holdingmaatschappij De Telegraaf heeft in 2004 ‘onder aanhoudend moeilijke omstandigheden’ een nettowinst behaald van 22,1 miljoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alhoewel de winstdoelstelling voor 2004 van 20 miljoen euro ruimschoots is gerealiseerd, gebeurde dat vooral door verdere besparingen, terwijl de advertentieomzet nagenoeg gelijk bleef. Er was juist een groei van 5 procent verwacht. De omzetstijging uit oplage bedroeg daarbij minder dan 1 procent.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijfsresultaat voor afschrijving/waardevermindering goodwill daalde van 39,3 miljoen euro over 2003 tot 16,2 miljoen over 2004. Daarin zaten onder meer aanloopkosten voor nieuwe projecten als Zondagkrant en Speurders.nl.

Het totale advertentievolume van dagbladen was in 2004 wederom lager, met name bij de regionale dagbladen. Bij de huis-aan-huisbladen stabiliseerde de advertentieomzet, terwijl er bij de tijdschriften sprake was van een daling. De totale advertentieomzet bleef nagenoeg gelijk inclusief de Zondagkrant en de inkomsten uit internet.

In de tijdschriftenbranche hebben de bestaande titels als het gaat om de oplagecijfers te lijden onder het grote aantal nieuw geïntroduceerde tijdschriften op de Nederlandse markt.

De Telegraaf-directie vindt ‘enig optimisme’ over 2005 ‘niet op zijn plaats’. Een verdere ingreep om (vaste) kosten structureel omlaag te brengen, is onvermijdelijk. Initiatieven daarvoor zijn bij diverse bedrijfsonderdelen al genomen. Tegelijkertijd wordt er geïnvesteerd in nieuwe producten en in de ontwikkeling van werknemers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in