Telegraaf buigt verlies om in winst


Alhoewel de winstdoelstelling voor 2004 van 20 miljoen euro ruimschoots is gerealiseerd, gebeurde dat vooral door verdere besparingen, terwijl de advertentieomzet nagenoeg gelijk bleef. Er was juist een groei van 5 procent verwacht. De omzetstijging uit oplage bedroeg daarbij minder dan 1 procent.
Het bedrijfsresultaat voor afschrijving/waardevermindering goodwill daalde van 39,3 miljoen euro over 2003 tot 16,2 miljoen over 2004. Daarin zaten onder meer aanloopkosten voor nieuwe projecten als Zondagkrant en Speurders.nl.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet totale advertentievolume van dagbladen was in 2004 wederom lager, met name bij de regionale dagbladen. Bij de huis-aan-huisbladen stabiliseerde de advertentieomzet, terwijl er bij de tijdschriften sprake was van een daling. De totale advertentieomzet bleef nagenoeg gelijk inclusief de Zondagkrant en de inkomsten uit internet.
In de tijdschriftenbranche hebben de bestaande titels als het gaat om de oplagecijfers te lijden onder het grote aantal nieuw geïntroduceerde tijdschriften op de Nederlandse markt.
De Telegraaf-directie vindt ‘enig optimisme’ over 2005 ‘niet op zijn plaats’. Een verdere ingreep om (vaste) kosten structureel omlaag te brengen, is onvermijdelijk. Initiatieven daarvoor zijn bij diverse bedrijfsonderdelen al genomen. Tegelijkertijd wordt er geïnvesteerd in nieuwe producten en in de ontwikkeling van werknemers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid