Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale betaaltelevisie in startblokken

Digitale betaaltelevisie heeft de toekomst. Maar er moeten wel wat obstakels uit de weg worden geruimd voordat het een succes wordt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het klassieke businessmodel voor tv staat onder druk, mede door de versplintering van de kijkersmarkt. In de verte lonken nieuwe technische mogelijkheden, zoals digitale betaaltelevisie. Dat biedt de kijker de keuze uit talloze themakanalen, en maakt internetachtige toepassingen mogelijk, inclusief interactieve reclame. In België wordt driftig gestudeerd op digitale betaal-tv, onder meer door de Vlaamse Media Maatschappij, moederbedrijf van VTM, en Telenet. Er zijn nog wel een paar beren op de weg. Zo zullen de distributeurs en de contentleveranciers een sleutel moeten vinden om de opbrengsten en risico’s te verdelen. En als de kijkdichtheid wordt uitgesmeerd over talloze kanalen, wordt het lastig de tarieven voor de reclamezendtijd te berekenen. Daarom zullen de abonnementen de belangrijkste inkomstenbron moeten gaan vormen, en dus moet de kijker bereid zijn veel meer voor tv te betalen. Daarvoor is het dringend gewenst dat het aanbod aan gratis zenders wordt ingekrompen. Als het eenmaal zover is, dan kan digitale betaal-tv pas echt aan z’n opmars beginnen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Trends

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in