Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse reclame erbovenop

De reclamebestedingen in Duitsland zijn vorig jaar in de plus geëindigd, en voor 2005 zijn de vooruitzichten uitstekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de Duitse economie wil het nog steeds niet vlotten, maar daar heeft de reclamebranche opvallend weinig last van. Want in 2004 zijn, na drie moeilijke jaren, de bestedingen gestegen, en ook dit jaar ziet er zonnig uit. Een van de vermoedelijke uitschieters wordt telecom: de introductie van UMTS zal ongetwijfeld leiden tot de lancering van innovatieve diensten en nieuwe toestellen, en dat staat garant voor een aanhoudende stroom aan reclame. Ook banken en verzekeraars zullen dit jaar waarschijnlijk extra geld in hun reclame steken. Nu de burger steeds minder kan vertrouwen op vadertje staat, moet hij zelf zijn financiële toekomst veilig stellen, en daar zullen financiële instellingen op inspelen. Daarnaast zijn er de discounters: de prijzenslag is ook in Duitsland nog niet afgelopen, en wordt mede uitgevochten via reclame. Minder voortvarend zijn de klassieke merkfabrikanten, die vooralsnog afzien van nieuwe imago-reclame. Vooral in de drankenhoek trapt men op de rem. De aanhoudende discussie over beperkende maatregelen ten aanzien van reclame voor alcoholhoudende dranken heeft een verlammend effect. Maar over de hele linie ziet het ernaar uit dat 2005 een prima jaar wordt.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in