Overslaan en naar de inhoud gaan

D66: Postbus 51-spotjes nutteloos

D66 vindt dat het maar eens afgelopen moet zijn met het steeds maar groeiende aantal Postbus 51-spotjes op tv. De ‘geldverslindende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. D66-Kamerlid Bert Bakker vindt dat de spotjes vaak over zaken gaan die de overheid absoluut niet aangaan of die helemaal geen nut hebben. Bakker liet een uitgebreide studie uitvoeren naar nut, noodzaak en de kosten van de Postbus-51 campagnes.

related partner content for mobile comes here

Hij eist dat het kabinet de geplande campagne om slachtoffers van misdrijven op te roepen aangifte te doen bij de politie, niet doorgaat. ‘Je roept slachtoffers op om aangifte te doen, terwijl iedereen weet dat de kans dat er iets mee gebeurt zeer klein is. Daar trappen mensen niet in.’
Hij vindt het ook vreemd dat de overheid zich tot in detail bemoeit met het privé-leven van mensen of met omstandigheden die in onderling overleg kunnen worden opgelost. Hij noemt de Postbus 51-campagnes ‘overheidsspam’.

Het totale budget voor Postbus 51-spotjes verdubbelde bijna in vier jaar: van 4,2 miljoen euro in 1999 naar 7,2 miljoen in 2003.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in