Talentenfabriek als creativiteitsbooster Amsterdam


Dat zei de wethouder maandag jl. tijdens de lancering van de zogeheten Talentenfabriek in de Beurs van Berlage. Volgens de politicus is dit een eerste stap om de hoofdstad op economisch vlak op het wereldtoneel te krijgen. "De plek die de stad verdient." De hoofdstad wil af van het imago 'seks, drugs en rock & roll', vindt ook Charles van Renesse van Amsterdam Partners. "We willen naar een creatieve zakenstad."
De Talentenfabriek is een initiatief van promotieplatform Amsterdam Partners, de Hogeschool van Amsterdam, de Universiteit van Amsterdam en het bedrijfsleven in de stad. Zeven beginnende creatieve ondernemers kregen maandag een koffertje overhandigd met daarin een aantal waardecheques die als opstapje helpen bij de ontwikkeling van hun bedrijven. In totaal deden zo'n vijftig mensen mee aan de wedstrijd.
In de prijzen viel het concept voor een zondagsmarkt in de Van Gendthallen in Amsterdam-Oost, die vergelijkbaar is met Camden Town in het Britse Londen. Een ander winnend concept is Like-a-Local, waarbij iedereen die ergens ter wereld een stad bezoekt de gelegenheid krijgt zich te voelen als iemand de plaatselijke bevolking. De initiatiefneemsters zijn met dit concept al in zes steden actief, waaronder New York, Lissabon en Barcelona. De derde winnaar is Pinq, een aan allerlei kunstvormen gewijde website geïnspireerd op Hyves en Marktplaats, waar met name homo's elkaar kunnen ontmoeten. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid