Overslaan en naar de inhoud gaan

Talentenfabriek als creativiteitsbooster Amsterdam

Volgens wethouder Lodewijk Asscher (Economische Zaken) moet Amsterdam een stad zijn waar creativiteit begint, een Talentenfabriek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei de wethouder maandag jl. tijdens de lancering van de zogeheten Talentenfabriek in de Beurs van Berlage. Volgens de politicus is dit een eerste stap om de hoofdstad op economisch vlak op het wereldtoneel te krijgen. "De plek die de stad verdient." De hoofdstad wil af van het imago 'seks, drugs en rock & roll', vindt ook Charles van Renesse van Amsterdam Partners. "We willen naar een creatieve zakenstad."
De Talentenfabriek is een initiatief van promotieplatform Amsterdam Partners, de Hogeschool van Amsterdam, de Universiteit van Amsterdam en het bedrijfsleven in de stad. Zeven beginnende creatieve ondernemers kregen maandag een koffertje overhandigd met daarin een aantal waardecheques die als opstapje helpen bij de ontwikkeling van hun bedrijven. In totaal deden zo'n vijftig mensen mee aan de wedstrijd.

related partner content for mobile comes here

In de prijzen viel het concept voor een zondagsmarkt in de Van Gendthallen in Amsterdam-Oost, die vergelijkbaar is met Camden Town in het Britse Londen. Een ander winnend concept is Like-a-Local, waarbij iedereen die ergens ter wereld een stad bezoekt de gelegenheid krijgt zich te voelen als iemand de plaatselijke bevolking. De initiatiefneemsters zijn met dit concept al in zes steden actief, waaronder New York, Lissabon en Barcelona. De derde winnaar is Pinq, een aan allerlei kunstvormen gewijde website geïnspireerd op Hyves en Marktplaats, waar met name homo's elkaar kunnen ontmoeten. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in