AH stuwt winst Ahold


Albert Heijn is verantwoordelijk voor een jaaromzet van 7,1 miljard euro tegen 44,9 miljard voor het totale concern. De concernomzet steeg vorig jaar met 2 procent.
Vooral in het vierde kwartaal van vorig jaar verging het Albert Heijn goed. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 100 miljoen. Het totale concern, dus inclusief Albert Heijn, boekte een resultaat van 199 miljoen euro, tegen 293 miljoen in 2005.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlbert Heijn startte in Nederland in 2003 een prijzenoorlog om marktaandeel terug te winnen. Hoewel het bedrijf zegt dat de herpositionering nog niet is afgelopen, is de rust wel teruggekeerd in de supermarktwereld. Vorig jaar groeide het assortiment in de winkels van Albert Heijn weer.
’Met ongeveer 10 procent', zegt directeur Dick Boer van AH. ‘Voor het totale assortiment is dat een groei met 2000 tot 3000 producten. Vooral in onze grote winkels nam het assortiment flink toe (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid