Overslaan en naar de inhoud gaan

AH stuwt winst Ahold

Albert Heijn is de grote winstmaker bij supermarktconcern Ahold. De totale bedrijfswinst over 2006 was 1,3 miljard euro, waarvan 411…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn is verantwoordelijk voor een jaaromzet van 7,1 miljard euro tegen 44,9 miljard voor het totale concern. De concernomzet steeg vorig jaar met 2 procent.

related partner content for mobile comes here

Vooral in het vierde kwartaal van vorig jaar verging het Albert Heijn goed. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 100 miljoen. Het totale concern, dus inclusief Albert Heijn, boekte een resultaat van 199 miljoen euro, tegen 293 miljoen in 2005.

Albert Heijn startte in Nederland in 2003 een prijzenoorlog om marktaandeel terug te winnen. Hoewel het bedrijf zegt dat de herpositionering nog niet is afgelopen, is de rust wel teruggekeerd in de supermarktwereld. Vorig jaar groeide het assortiment in de winkels van Albert Heijn weer.

’Met ongeveer 10 procent', zegt directeur Dick Boer van AH. ‘Voor het totale assortiment is dat een groei met 2000 tot 3000 producten. Vooral in onze grote winkels nam het assortiment flink toe (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in