Overslaan en naar de inhoud gaan

Non-profit branding: MYBODY

De World Population Foundation (WPF) bestrijdt honger, armoede en ziekte door vrouwen en mannen in ontwikkelingslanden bewust te maken van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De (WPF) bestrijdt honger, armoede en ziekte door vrouwen en mannen in ontwikkelingslanden bewust te maken van hun seksueel zelfbeschikkingsrecht.

related partner content for mobile comes here

De organisatie is in dit land echter niet goed bekend, dus schakelde de organisatie non-profitmarketingbureau in voor een brandingcampagne.

Het bureau ontwikkelde hiervoor een nieuw label, genaamd.

Er waren twee opties om de merkbekendheid te vergroten: het merk WPF in de Nederlandse markt actief gaan laden of een nieuw label lanceren.

Omdat de afkorting in Nederland voor wat verwarring schijnt te zorgen (er hangt volgens het WWAV een gouvernementele zweem rond het woord WPF), werd gekozen voor de laatste mogelijkheid: het nieuwe MYBODY-label.]

Wat moeten we ons bij het nieuwe merk voorstellen? WWAV's client service director Marie-Claire de Waal: 'MYBODY focust helemaal op het individu en betrokkenheid. Er is een nieuw logo ontwikkeld dat fier en trots is. Daarnaast is ook het WPF-logo aangepast.'

In de campagne worden buitenlandse sterke vrouwen naast Nederlandse sterke vrouwen gezet. Letterlijk schouder aan schouder.

De Waal: 'De filosofie hierachter is dat we de kansen die we hier hebben om ons te ontwikkelen willen delen met de mensen daar. In Angela Groothuizen, Nada van Nie en politica Kathelijne Buitenweg hebben we een drietal bekende Nederlandse vrouwen gevonden met de juiste uitstraling, die hun gezicht willen lenen aan de campagne.'

Tijdens de campagne worden advertenties, stoppers, events en internet ingezet. Op het platform van de anti-aids jongerenactie is eveneens aandacht besteed aan MYBODY. Daarnaast lopen een aantal deelnemers aan de , 17 september aanstaande, in T-shirts van MYBODY en zamelen op deze wijze geld in.

Doel van de campagne volgens WWAV: Het MYBODY-label stevig introduceren op de Nederlandse markt, donateurwerving en communitybuilding

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in