Overslaan en naar de inhoud gaan

SpotX wil uitgevers en adverteerders met Audience Lock veilig data laten delen

Het video ad serving platform moet zorgen om datalekken wegnemen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Adverteerders maken steeds meer gebruik van first- en third-party data, die mogelijk te herleiden zijn naar persoonsgegevens. Ze vallen daardoor onder de strenge wet- en regelgeving. Met de introductie van Audience Lock wil SpotX uitgevers ondersteunen bij het beschermen en optimaliseren van hun inventory en daarnaast adverteerders en de consument beschermen tegen misbruik van gegevens door derden.

related partner content for mobile comes here

Managing director Elwin Gastelaars van SpotX Benelux en Nordics: ‘Wij signaleerden dat sommige data-transacties werden tegengehouden, omdat de betrokken partijen bezorgd waren over de privacy. Audience Lock moet deze zorgen wegnemen, omdat  SpotX alle data die de adverteerder en uitgever in een transactie delen, versleutelt.’

Alleen de betreffende campagne


Daarnaast verzekert Gastelaars dat hiermee merkgebonden data alleen beschikbaar zijn voor de betreffende campagne en niet meer beschikbaar zijn zodra de campagne is afgelopen. ‘Met de mogelijkheid om in te stellen wie de data kan zien, zijn uitgevers in staat om de waarde van hun data te beschermen en te faciliteren in directe verkoop, zonder zich zorgen te hoeven maken over datalekken.’
 
De inventory wordt verstuurd in een versleutelde omgeving binnen de verkozen DSP van de adverteerder. In de omgeving wordt specifieke informatie verwijderd en het IP-adres vervangen door een 'synthetische Advertiser Identifier (IFA)'. ‘De adverteerder kan vervolgens de gewenste doelgroep aankopen zonder een datalek te riskeren.’
 


De inventory wordt verstuurd in een versleutelde omgeving binnen de verkozen DSP van de adverteerder. In de omgeving wordt specifieke informatie verwijderd en het IP-adres vervangen door een 'synthetische Advertiser Identifier (IFA)'. ‘De adverteerder kan vervolgens de gewenste doelgroep aankopen zonder een datalek te riskeren.’
 


 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in