Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking met een goed doel vergroot de aankoopintentie

Een samenwerking tussen een commercieel merk en een goed doel is positief voor beide merken, blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een samenwerking tussen een commercieel merk en een goed doel vergroot de aankoopintentie en verbetert de merkperceptie. Dat blijkt uit onderzoek naar de effecten van co-branding opgezet door , en onderzoeksbureau .

related partner content for mobile comes here

Positief
Het onderzoek toont aan dat 67% van de Nederlandse consumenten positief is over een dergelijke samenwerking. 27% is daarnaast eerder geneigd producten te kopen van een merk dat samenwerkt met een goed doel. Een kwart geeft aan dat het beeld over het merk positiever wordt wanneer het samenwerkt met een goed doel.

Concurrentie
De markt voor goede doelen staat onder druk. Dit komt door economische tegenwind van de afgelopen jaren en de grote concurrentie tussen de goede doelen, aldus Robbert Bodegraven, advocacy en campagne directeur bij War Child Holland. Voor hen is het belangrijk om te zoeken naar nieuwe samenwerkingen en manieren van fondsenwerving. José Evers, Strategy Partner bij XXS Amsterdam: &;In een tijd waar het voor merken en fast-movers steeds moeilijker wordt om zich te onderscheiden en waar goede doelen gekort worden op subsidies waardoor ze nieuwe bronnen moeten aanboren, biedt pro-sociale marketing enorme kansen&;.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in