Rutger Hauer in nieuwe campagne ING Nederland
De tv-commercial, die donderdag live gaat, laat in een ononderbroken sequentie bekende en onbekende Nederlanders zien die vertellen waar 'oranje' voor hen voor staat. Zo delen onder anderen Rutger Hauer, Wesley Sneijder en Esmee Denters hun oranjegevoel. maar ook topondernemer en ex hockey international Guus Vogels (Vopak), Marlou van Rhijn (gouden medaillewinnaar Paralympische Spelen) en de gebroeders Tagi (uitgeroepen tot verkopers van de beste haring van Nederland) vertellen wat Oranje voor hen betekent.
Met de campagne wil ING Nederland 'de warmte terugbrengen in de klantrelatie', zo vertelde directievoorzitter Nick Jue vrijdagmiddag in Amstelveen. De campagne betekent voor ING Nederland, vier jaar na de samensmelting met de Postbank, de aftrap van een nieuwe fase in het bestaan. ING Nederland scherpt de strategie aan en wil, vertelde Jue, 'de voorkeursbank van Nederland' worden. Om in die missie te slagen, moet de dienstverlening van ING persoonlijker, deskundiger en actiever worden. 'Wij willen dat klanten ons ervaren als een bank die betrokken is bij haar klanten en bij Nederland en altijd hun belang voor ogen heeft.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe door JWT Amsterdam gemaakte campagne roept herinneringen op aan de '15 miljoen Nederlanders'-campagne waarmee Postbank indertijd furore maakte. Die associatie is volgens Johan van der Zanden, sinds augustus directeur Communicatie, goed te verklaren, omdat de merkwaarden van de vroegere Postbank onderdeel zijn van de nieuwe merkidentiteit. Waar de Postbank reclame echter vooral een feel good effect had, moet de ING campagne daarnaast ook een inhoudelijk effect sorteren door de merkwaarden deskundigheid en betrokkenheid te benadrukken.
De keuze voor oranje heeft alles te maken met de ambitie van ING Nederland uit te groeien tot de voorkeursbank van Nederland. De 'nieuwe' ING wil zich volgens Van der Zanden niet beperken tot de doelgroep particulieren, maar wil de bank zijn voor iedereen. 'Daarom richten we ons op datgene wat de mentaliteit van alle Nederlanders, particulieren, bedrijven en onze eigen organisatie het beste raakt. En dat is: Oranje.'
Behalve op tv zet ING Nederland in op radio en outdoor. Een belangrijke rol is ook weggelegd voor sociale media, in het bijzonder Twitter. De bank die onlangs verrassend werd uitgeroepen tot beste socialmedia-bedrijf van Nederland, heeft de hashtag 'vindikoranje' gelanceerd waarmee alle Nederlanders kunnen laten weten wat zij 'oranje' vinden. Achterliggende gedachte is, zo bleek uit de toelichting, dat ING 'oranje als mentaliteit wil activeren'. Op de Facebook-pagina van ING zullen regelmatig stellingen worden gepost om discussies los te maken over dit onderwerp.
Naast de hierboven genoemde bekende Nederlanders zijn in de commercial nog veel meer of minder bekende personen te zien. In deze Slideshare presentatie is ondermeer te lezen wie er allemaal meedoen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid