Overslaan en naar de inhoud gaan

Rutger Hauer in nieuwe campagne ING Nederland

ING wil de voorkeursbank van Nederland worden en claimt de kleur oranje met de introductiecampagne 'Oranje is ING' met onder anderen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De tv-commercial, die donderdag live gaat, laat in een ononderbroken sequentie bekende en onbekende Nederlanders zien die vertellen waar 'oranje' voor hen voor staat. Zo delen onder anderen Rutger Hauer, Wesley Sneijder en Esmee Denters hun oranjegevoel. maar ook topondernemer en ex hockey international Guus Vogels (Vopak), Marlou van Rhijn (gouden medaillewinnaar Paralympische Spelen) en de gebroeders Tagi (uitgeroepen tot verkopers van de beste haring van Nederland) vertellen wat Oranje voor hen betekent.

related partner content for mobile comes here

Met de campagne wil ING Nederland 'de warmte terugbrengen in de klantrelatie', zo vertelde directievoorzitter Nick Jue vrijdagmiddag in Amstelveen. De campagne betekent voor ING Nederland, vier jaar na de samensmelting met de Postbank, de aftrap van een nieuwe fase in het bestaan. ING Nederland scherpt de strategie aan en wil, vertelde Jue, 'de voorkeursbank van Nederland' worden. Om in die missie te slagen, moet de dienstverlening van ING persoonlijker, deskundiger en actiever worden. 'Wij willen dat klanten ons ervaren als een bank die betrokken is bij haar klanten en bij Nederland en altijd hun belang voor ogen heeft.'

De door JWT Amsterdam gemaakte campagne roept herinneringen op aan de '15 miljoen Nederlanders'-campagne waarmee Postbank indertijd furore maakte. Die associatie is volgens Johan van der Zanden, sinds augustus directeur Communicatie, goed te verklaren, omdat de merkwaarden van de vroegere Postbank onderdeel zijn van de nieuwe merkidentiteit. Waar de Postbank reclame echter vooral een feel good effect had, moet de ING campagne daarnaast ook een inhoudelijk effect sorteren door de merkwaarden deskundigheid en betrokkenheid te benadrukken.

De keuze voor oranje heeft alles te maken met de ambitie van ING Nederland uit te groeien tot de voorkeursbank van Nederland. De 'nieuwe' ING wil zich volgens Van der Zanden niet beperken tot de doelgroep particulieren, maar wil de bank zijn voor iedereen. 'Daarom richten we ons op datgene wat de mentaliteit van alle Nederlanders, particulieren, bedrijven en onze eigen organisatie het beste raakt. En dat is: Oranje.'

Behalve op tv zet ING Nederland in op radio en outdoor. Een belangrijke rol is ook weggelegd voor sociale media, in het bijzonder Twitter. De bank die onlangs verrassend werd uitgeroepen tot van Nederland, heeft de hashtag 'vindikoranje' gelanceerd waarmee alle Nederlanders kunnen laten weten wat zij 'oranje' vinden. Achterliggende gedachte is, zo bleek uit de toelichting, dat ING 'oranje als mentaliteit wil activeren'. Op de Facebook-pagina van ING zullen regelmatig stellingen worden gepost om discussies los te maken over dit onderwerp.

Naast de hierboven genoemde bekende Nederlanders zijn in de commercial nog veel meer of minder bekende personen te zien. In deze Slideshare presentatie is ondermeer te lezen wie er allemaal meedoen.

from

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in