Overslaan en naar de inhoud gaan

Lay's maakt winnaar chipswedstrijd bekend

Na de smaak Patatje Joppie legt Lay's chips in de schappen met de smaak Spicy Reggae Chicken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de winnaar van , een wedstrijd waarbij de consument zelf een smaak kon insturen. In totaal kwamen meer dan 400.000 inzendingen binnen bij Lay's.

related partner content for mobile comes here

Spicy Reggae Chicken was een van de drie finalisten. Samen met twee andere smaken - Aioli e Aglio en Whiskey Cocktail - lag de smaak de afgelopen maanden in de winkels. Klanten konden proeven en vervolgens hun stem uitbrengen.

Uiteindelijk won Kim Spelbrink uit Rotterdam met haar pittige kip-chips. Als prijs krijgt ze 25.000 euro en 1% van de winkelomzet van de chips, die vanaf nu als Lay's Limited Edition verkrijgbaar is.

Red Urban ontwikkelde het concept van Maak de Smaak de Battle en bedacht de doorvertaling naar de online battle waarmee het extra element van nog meer inspraak werd geladen. Kees van Dorp, Technology Director van Red Urban: 'Nieuw was de gamification door het aloude stem-concept in het concept in te passen. In de online ‘Battle’ streden de nieuwe smaken in de boksring om de gunst van de consument. Dit zorgde voor verhoogde betrokkenheid en interactie. Door de volledige cross channel strategie waarin tablet en mobiel een belangrijke rol speelden, was de campagne écht voor iedereen toegankelijk.'

De campagne werd ondersteund met een breed palet aan advertising en marketing-activiteiten: instore, online en offline. FHV ontwikkelde de above the line campagne waarbinnen de echte finalisten, de smaakinzenders, een rol kregen in de TV-commercial. Barbera Wolfensberger, CEO FHV BBDO: 'Na het enorme succes van de vorige Maak de Smaak, wilden we een groots en meespelend gevoel leggen in de nieuwe campagne. Het is misschien wel de merkactivatie van het jaar, en dat wilden we ook uitstralen. Het gáát echt ergens om, je smaak kan in de winkel komen en je kan er goed aan verdienen. Een snufje John de Mol dus, groots en meeslepend. En dat werkte aanstekelijk.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in