Overslaan en naar de inhoud gaan

Reumapatiënten doen het zelf

Deze week is het de collecteweek voor het Reumafonds. Het spotje van het Reumafonds is echter anders dan anders. We zien Coco Broeken (26)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dan grijpt ze in, zet de muziek uit en komt met een heel andere oproep. Ze doet een appèl op de mensen met reuma om zelf in actie te komen. Door zelf geld te collecteren of acties te verzinnen. ‘We zijn met twee miljoen. Samen kunnen we iets tegen reuma doen!’

related partner content for mobile comes here

Die lijn wordt ook op de website doorgezet. Je wordt doorgeleid naar een actiesite , waar je aan kunt geven wat je wilt doen, en hoeveel geld je hoopt op te halen. Daarnaast is de stand te zien, en wat jouw actie al heeft opgebracht. 

Verfrissend

Ik vind het een verfrissende benadering. Het geeft aan dat het Reumafonds met zijn tijd is meegegaan. Toen ik zelf tien jaar terug de diagnose reuma kreeg, kon ik in eerste instantie alleen overdag mijn workshop ‘omgaan met reuma’ volgen. Gewoon, omdat reumapatiënten niet geacht werden overdag te werken. We zijn toen zelf een avondgroep gaan organiseren, omdat wij dat onzin vonden.

Geen zielige mensen

Deze nieuwe wijze van actievoeren past bij die gedachte. Niet weggezet worden als zielige mensen, maar juist inspelen op de actiemogelijkheden van de patiënten zelf. ‘Als we ons allemaal inzetten, kunnen we samen reuma verslaan’, luidt de hoopvolle, positieve boodschap. Mij spreekt het aan. Goed gedaan door het Reumafonds en hun bureau Branding a Better World.


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in