Overslaan en naar de inhoud gaan

'84% marketeers focust in 2014 op e-mailmarketing'

Marketeers focussen in 2014 massaal op e-mailmarketing, stelt E-Village in hun jaarlijkse E-mail Benchmark.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie denk dat e-mailmarketing een marketingmethode op z&;n retour is, heeft het mis. Tenminste, dat stelt de jaarlijkse E-mail Benchmark van E-Village. Volgens de 11e editie van dit onderzoek zien marketeers e-mailmarketing nog steeds als een belangrijk middel. 

related partner content for mobile comes here

Zo zou 43 procent van de ondervraagde marketeers in 2014 van plan zijn om meer in e-mailmarketing te investeren dan in 2013. Ook zou 84% van de marketeers &;zich vooral gaan bezighouden met e-mailmarketing&;. Op dit punt scoorde e-mailmarketing hoger dan SEO (63 procent), SEA (40 procent) en social media (37 procent). Hierbij moet worden opgemerkt dat drie kanalen konden worden gekozen en de scores bij elkaar dus geen 100 procent hoefden te zijn. 

Opvallend is dat social media van de derde plaats is verdrongen door SEA. Ook valt op dat het percentage van de marketeers die zich met mobile marketing bezig gaan houden is gedaald van 14 procent vorig jaar naar 10 procent dit jaar. 

Volgens de Benchmark is de open ratio gestegen. In 2012 was de gemiddelde open ratio nog 23,86 procent. In 2013 was deze gestegen tot 25,13 procent. 42 procent van de unieke opens wordt overigens op een mobiele telefoon of tablet gedaan. 

Wel valt op dat de gemiddelde Click Trough Rate (CTR) sterk is gedaald van 4,43 in 2012 naar 3,51 in 2013. 

De Benchmark geeft ook inzicht in de verbeterpunten volgens de marketeers. 74 procent van de marketeers geeft aan beter te willen segmenteren om relevante content te verturen. 44 procent wil databases koppelen, om betere klantprofielen op te bouwen. Opvallend is dat 75 procent van de marketeers stelt een aparte strategie te hebben voor e-mailmarketing. Toch gebruikt maar 31 procent van de marketeers tests om e-mailconversie te optimaliseren. Ook heeft maar 17 procent van hen tijd om e-mailresultaten te analyseren. 

Ter informatie: in het onderzoek zijn marketeers in de branches Retail en Telecom oververtegenwoordigd. 43 procent van de marketeers is werkzaam in deze groep. Verder is 56 procent van de marketeers werkzaam bij een organisatie met nul tot tweehonderd medewerkers. 32 procent werkt bij ee organisatie van 500 tot 5000 medewerkers. 

Klik hier om de gehele te downloaden. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in