Overslaan en naar de inhoud gaan

Prikkelende consumentenopinies

Er wordt heel wat gediscussieerd op internet en dat gebeurt vooral in nieuwsgroepen. Voor marktonderzoekers kan dat boeiende en bruikbare…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wilt u weten hoe consumenten denken over diëten, ski-gebieden, videogames of autoradio´s? Daarvoor hoeft u niet meteen een onderzoeksbureau in te schakelen. Neem eerst eens een kijkje op de site , dan komt u al heel wat te weten.

related partner content for mobile comes here

Met name de nieuwsgroepen op internet vormen een interessante bron van consumentenopinies. Toch wordt deze informatiebron bij marktonderzoek maar zelden gebruikt. Onderzoekers zijn er niet vertrouwd mee of hebben het idee dat de informatie niet betrouwbaar is.

Dat zich in nieuwsgroepen vaak heftige discussies afspelen waar stevig gepolariseerd wordt, is juist. Voor de mening van de gemiddelde consument moet u elders zijn. Maar dat neemt niet weg dat in nieuwsgroepen doorgaans zeer betrokken gebruikers te vinden zijn. Bovendien zijn de thema´s die aangesneden worden, niet uit de lucht gegrepen.

Een van de voordelen van het gebruik van nieuwsgroepen als informatiebron is dat de gegevens meteen beschikbaar zijn en dat er aan het raadplegen geen kosten verbonden zijn. Daarom is het prima te gebruiken in de aanloopfase van een marktonderzoek, bijvoorbeeld om de vragen en problemen rondom een bepaald product in kaart te brengen. Ook kan een onderzoeker zo snel vertrouwd raken met het taalgebruik van de consumenten van het desbetreffende product. Kortom, ter aanvulling of oriëntatie zijn nieuwsgroepen bij marktonderzoek uitstekend te gebruiken.
< SIZE=1>(bron: planung & analyse 1/2000)<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
nishan

great blog. i like this blog so much.https://www.unilexconsultants.com/start-a-business/one-person-company-registration/

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in