Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetgroei voor Ahold

Supermarktconcern Ahold heeft in 2002 een totale omzet geboekt van 72,7 miljard euro, ofwel 9,2 procent meer dan over 2001.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ahold kwam vanochtend voorbeurs met de omzetcijfers over afgelopen jaar. De autonome omzetgroei bedroeg 3,2 procent (2001: 6,1 procent). De omzet in het vierde kwartaal bedroeg 16,9 miljard euro, een toename van 0,3 procent ten opzichte van de 16,8 miljard euro in 2001. De autonome omzetgroei in het vierde kwartaal bedroeg 2,5 procent (2001: 4,0 procent). De geconsolideerde omzet in euro's werd negatief beïnvloed door de lagere koers van de Amerikaanse dollar. Ahold herbevestigde de verwachte afname van de winst per aandeel voor 2002, exclusief afschrijving goodwill, bijzondere lasten en valuta-invloeden, van 6 tot 8 procent. ‘2002 was een jaar waarin het marktklimaat voortdurend verslechterde’, licht Ahold-president Cees van der Hoeven toe. ‘Maar het feit dat we onze positie in het merendeel van onze markten konden versterken, geeft ons vertrouwen.’ Op 5 maart volgen de definitieve jaarcijfers.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in