Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzenslag supermarkten begonnen

Bijna alle supermarktketens verlagen deze maand hun prijzen. De acties zijn agressiever dan in de afgelopen jaren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarktbedrijven zeggen dat dit jaar prijs het belangrijkste wapen wordt in de strijd om de klant. Afgelopen donderdag openden de Laurus-ketens Edah en Super De Boer het nieuwe jaar met advertenties waarbij hun aanbiedingen veel goedkoper zijn dan gebruikelijk. Super De Boer biedt producten aan voor de halve prijs. De keten kondigt voor de rest van het jaar acties aan met de slogan: 'Wij blijven gewoon het hele jaar knallen'. ‘De prijs is voor ons belangrijker geworden, gezien de duidelijke stagnatie van onze economie’, zegt een woordvoerder van Laurus tegen NRC Handelsblad. ‘Het zou gek zijn als supermarktconcerns daar geen rekening mee houden. Wij gaan dit jaar meer aan aanbiedingen doen.’ Vandaag verlaagt discountsupermarkt Nettorama de prijs van 400 artikelen. Jan van den Broek junior, algemeen directeur van Dirk van den Broek, zegt dat zijn supermarktbedrijf meteen zal reageren op prijsverlagingen. Nettorama is volgens de Consumentenbond samen met Dirk van den Broek de goedkoopste supermarkt. C1000 ontkent dat het meer doet dan anders, maar supermarktexpert Gerard Rutte stelt dat C1000 juist degene is die begon. Volgens hem heeft C1000 onlangs bij onder meer levensmiddelenbedrijf Unilever lagere prijzen bedongen. Albert Heijn verlaagt zijn prijzen dit jaar niet. Een woordvoerster zegt dat de supermarktketen wel meer zijn aanbiedingen zal promoten en klanten meer zal wijzen op de goedkopere huismerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in