
Supermarktbedrijven zeggen dat dit jaar prijs het belangrijkste wapen wordt in de strijd om de klant. Afgelopen donderdag openden de Laurus-ketens Edah en Super De Boer het nieuwe jaar met advertenties waarbij hun aanbiedingen veel goedkoper zijn dan gebruikelijk. Super De Boer biedt producten aan voor de halve prijs. De keten kondigt voor de rest van het jaar acties aan met de slogan: 'Wij blijven gewoon het hele jaar knallen'. ‘De prijs is voor ons belangrijker geworden, gezien de duidelijke stagnatie van onze economie’, zegt een woordvoerder van Laurus tegen NRC Handelsblad. ‘Het zou gek zijn als supermarktconcerns daar geen rekening mee houden. Wij gaan dit jaar meer aan aanbiedingen doen.’ Vandaag verlaagt discountsupermarkt Nettorama de prijs van 400 artikelen. Jan van den Broek junior, algemeen directeur van Dirk van den Broek, zegt dat zijn supermarktbedrijf meteen zal reageren op prijsverlagingen. Nettorama is volgens de Consumentenbond samen met Dirk van den Broek de goedkoopste supermarkt. C1000 ontkent dat het meer doet dan anders, maar supermarktexpert Gerard Rutte stelt dat C1000 juist degene is die begon. Volgens hem heeft C1000 onlangs bij onder meer levensmiddelenbedrijf Unilever lagere prijzen bedongen. Albert Heijn verlaagt zijn prijzen dit jaar niet. Een woordvoerster zegt dat de supermarktketen wel meer zijn aanbiedingen zal promoten en klanten meer zal wijzen op de goedkopere huismerken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee