Overslaan en naar de inhoud gaan

Verbeterde vooruitzichten VNU

Uitgeversconcern VNU verhoogt de verwachte winstgroei per aandeel voor afschrijving van goodwill en buitengewone items in het jaar 2002 tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In augustus was de verwachte groei nog 3 procent. VNU maakt dit vandaag voorbeurs bekend. ´VNU's verbeterde vooruitzichten voor 2002 laten duidelijk zien dat onze strategie werkt, en betere resultaten oplevert dan ze voorzagen`, aldus bestuursvoorzitter Rob van den Bergh in een persverklaring. ´De twee vlagschepen in marketing en media, ACNielsen en Nielsen Media Research, laten een sterke groei en operationele performance zien.` De heroverwogen portefeuille van activiteiten, die zich nu meer richt op concepten als 'must-have' marketing, media en bedrijfsinformatie, laat volgens Van den Bergh sterke groei zien. "Deze prestatie, samen met de continue 'drive' om kosten te besparen, hebben ons in staat gesteld hogere cash winst per aandeel te bereiken en betere kredietwaardigheid in 2002.` VNU is bezig met een reorganisatie in Europa om de sterke terugval van het advertentievolume bij vaktijdschriften te compenseren. Gisteren werd overigens bekend dat Procter & Gamble in de VS in zee gaat met VNU´s ACNielsen (FT.com).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in