Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet Rinus, maar Pim is de baas bij de Rabo

De Rabo stelt Pim Mol aan als reputatiemanager om het vertrouwen te herstellen en te verstevigen. Is een communicatiecampagne de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rabo’s bestuursvoorzitter Rinus Minderhoud geeft aan dat het belang van reputatiemanagement sterk is toegenomen, mede door "de zeer kritische houding van de samenleving naar de financiële sector". Het is dus eigenlijk toch allemaal de schuld van jou en mij. Fout! Reputatie is het gevolg van gedrag. Het gedrag van een organisatie vindt z’n oorsprong aan de top. Rinus moet dus voor de volle 180 graden z’n beeld bijstellen en z’n gedrag veranderen. Kortom, Pim moet Rinus gaan souffleren. Goedbeschouwd is Pim dus eigenlijk de nieuwe grote baas van de Rabo. Maar zal dat de reputatie ook herstellen?

related partner content for mobile comes here

Vroeger had je zogenaamde -managers “klantenservice”-. De collega’s konden doen en laten wat ze wilden, de klantenservicemanager was immers de katvanger voor klantengezeur. Na vele jaren is klantenservice uiteindelijk van iedereen geworden, omdat het is verankerd in de top. Zo zal het de komende jaren ook gaan met reputatiemanagement bij banken, verzekeraars, zorginstellingen en andere sectoren waar gegraaid is of mismanagement heeft huisgehouden. Zij zullen naarstig naar reputatiemanagers zoeken om hun geschonden imago te herstellen, en allemaal tevergeefs.

Wil je echt iets veranderen, stel dan een topman van buitenaf aan die door de mores van alledag heen prikt en onbevangen de organisatiesensitiviteit tegemoet treedt. Een ondernemer, die z’n nek durft uit te steken en het voorbeeld geeft. Cosmetische ingrepen veranderen alleen de buitenkant en die is flinterdun. De samenleving prikt er genadeloos doorheen, sociale media doen de rest. Dat is de nieuwe realiteit. Daar gaat geen communicatiecampagne iets aan veranderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in