Overslaan en naar de inhoud gaan

Remco Vroom (TABWORLD.co): 'Opkomst van nieuwe augmented reality hardware' [Visie Mobile 2014]

2014 wordt wederom een belangrijk jaar voor de specialistische tak augmented reality binnen mobile marketing. Voor degenen die nog niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014

related partner content for mobile comes here

[Remco Vroom]

De afgelopen vier jaar hebben wij met een kleine groep bedrijven met veel inzet gewerkt aan de
ontwikkeling van augmented reality als specialistische tak binnen mobile marketing. Het bedrijf
Layar heeft hierin een aanjagersrol vervult doordat zij de technologie augmented reality, waarmee
wij onze mobile marketing services en apps ontwikkelen, in de Nederlandse markt hebben geïntroduceerd. Tot zover deze korte introductie.

Het aankomend jaar wordt wederom een belangrijk jaar voor augmented reality doordat er meer soorten apparaten op de markt komen waar augmented reality van echte toegevoegde waarde zal zijn. Zo wordt er hardware geïntroduceerd die augmented informatie in de voorruiten van auto's verzorgt. Er komen zogenaamde wearable devices zoals bijvoorbeeld Google Glass en de brillen van Recon Instruments die nieuwe behoeftes zullen creëren voor het gebruik van augmented reality. Nu zal ik niet beweren dat 2014 het jaar van de grote doorbraak van augmented reality bij het grote publiek zal zijn maar het zal zeker een jaar worden waarin bedrijven weer meer zullen investeren in de ontwikkeling
van nieuwe toepassingen en services.

Mijn top 3: mobile augmented reality algemeen.

1. Opkomst van nieuwe hardware waarbij augmented reality een logische relevante rol vervult.
2. Context aware augmented reality op meerdere fronten. Dus niet alleen op basis van GEO locatie of alleen op basis van beeldherkenning maar een combinatie van deze elementen en meer.
3. Duidelijkere relevante rol van augmented reality in mobile service concepten.

Mijn top 3: inzet van mobile augmented reality voor consumenten.

1. Meer reclametoepassingen waarbij augmented reality zal worden ingezet om aandacht te trekken.
2. De opkomst van augmented reality als onderdeel van mobile loyalty mechanismen.
3. Meer structurele aanpak door publishers die gebruik maken van Layar.

Mijn top 3: inzet van mobile augmented reality voor bedrijven.

1. Innovatie-trajecten gericht op toepassingen met Google Glass.
2. Serious games voor trainingsdoeleinden
3. Inzet bij high impact direct marketing en evenement concepten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in