Remco Vroom (TABWORLD.co): 'Opkomst van nieuwe augmented reality hardware' [Visie Mobile 2014]
In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014
[Remco Vroom]
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
De afgelopen vier jaar hebben wij met een kleine groep bedrijven met veel inzet gewerkt aan de
ontwikkeling van augmented reality als specialistische tak binnen mobile marketing. Het bedrijf
Layar heeft hierin een aanjagersrol vervult doordat zij de technologie augmented reality, waarmee
wij onze mobile marketing services en apps ontwikkelen, in de Nederlandse markt hebben geïntroduceerd. Tot zover deze korte introductie.
Het aankomend jaar wordt wederom een belangrijk jaar voor augmented reality doordat er meer soorten apparaten op de markt komen waar augmented reality van echte toegevoegde waarde zal zijn. Zo wordt er hardware geïntroduceerd die augmented informatie in de voorruiten van auto's verzorgt. Er komen zogenaamde wearable devices zoals bijvoorbeeld Google Glass en de brillen van Recon Instruments die nieuwe behoeftes zullen creëren voor het gebruik van augmented reality. Nu zal ik niet beweren dat 2014 het jaar van de grote doorbraak van augmented reality bij het grote publiek zal zijn maar het zal zeker een jaar worden waarin bedrijven weer meer zullen investeren in de ontwikkeling
van nieuwe toepassingen en services.
Mijn top 3: mobile augmented reality algemeen.
1. Opkomst van nieuwe hardware waarbij augmented reality een logische relevante rol vervult.
2. Context aware augmented reality op meerdere fronten. Dus niet alleen op basis van GEO locatie of alleen op basis van beeldherkenning maar een combinatie van deze elementen en meer.
3. Duidelijkere relevante rol van augmented reality in mobile service concepten.
Mijn top 3: inzet van mobile augmented reality voor consumenten.
1. Meer reclametoepassingen waarbij augmented reality zal worden ingezet om aandacht te trekken.
2. De opkomst van augmented reality als onderdeel van mobile loyalty mechanismen.
3. Meer structurele aanpak door publishers die gebruik maken van Layar.
Mijn top 3: inzet van mobile augmented reality voor bedrijven.
1. Innovatie-trajecten gericht op toepassingen met Google Glass.
2. Serious games voor trainingsdoeleinden
3. Inzet bij high impact direct marketing en evenement concepten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid