‘Live’ heeft de toekomst in b-to-b


In het kader van de Trendbarometer 2003 ondervroegen de Duitse onderzoekers 400 kopstukken uit de marketing- en communicatiesector. Die waren eenduidig in hun oordeel: live communication, oftewel de dialoog met de klant wordt steeds belangrijker. Daarbij valt een toenemende voorkeur voor evenementen in eigen huis te bespeuren, een trend die in de toekomst steeds meer ten koste zal gaan van deelname aan beurzen en andere grootschalige evenementen, zo verwacht men. De voorliefde voor in house events heeft volgens veel deskundigen vooral te maken met de behoefte aan infotainment en de mogelijkheid tot netwerken in een aangename sfeer en omgeving. Toch is het niet helemaal terecht om de beurs als communicatiekanaal daarmee af te schrijven, vinden andere experts. ‘Tijdens een event presenteer je een thema, op de beurs presenteer je je onderneming en je product. De kracht zit ’m in de combinatie.’
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid