Overslaan en naar de inhoud gaan

28 procent van Idols-kijker doet crossmediaal mee

De gemiddelde Idols-kijker is betrokken bij het programma: 28 procent is van plan om in de komende weken een stem uit te brengen op hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is ook mogelijk om een stem uitbrengen via telefoon of internet. Kosten zijn niet bepalend voor de mediumkeuze, volgens Catelijne Rutten van Qrius: ‘SMS is niet perse duurder dan telefoon, bovendien is een SMS-je een stuk gemakkelijker en anoniemer.’
18 procent van de Idols-kijkers heeft een keer eerder zijn of haar stem uitgebracht, vooral via SMS. 28 procent is van plan om gebruik te maken van de crossmediale mogelijkheden en gaat in de komende weken stemmen. Daarvan wil 12 procent regelmatig gaan stemmen. Nog eens 16 procent wil alleen tijdens de laatste uitzending een stem uitbrengen. De leeftijdsgroep 13-15 jaar stemt het meest.
Het zijn vooral meisjes die fan zijn van de talentenshow. Maar liefst 31 procent van alle jongeren zit iedere zaterdagavond voor de buis, slechts 9 procent vindt er niets aan en zoekt zijn of haar vertier elders.

related partner content for mobile comes here

Als het aan de respondenten ligt, wint Idol Boris. Onder vrijwel alle subgroepen (mannen, vrouwen, verschillende leeftijdsgroepen) scoort hij het beste. De stemming is echter afhankelijk van het aantal fans dat wekelijks op hun idool stemt. Gelet op dit systeem zou Eric er het eerste uitvliegen, omdat de jongen de minste fans heeft. Overigens wil 21 procent van de ondervraagde jongeren nog steeds zelf een keertje meewerken aan het programma, ook al is de kans groot dat hij of zij nationaal wordt afgebrand. Met name de leeftijdsgroep 13-15 jaar ziet kansen op roem in het verschiet. Zo’n 48 procent wil zich inschrijven, dat zijn er omgerekend zo’n 280.000. 90.000 hebben volgende jaar de minimum leeftijd voor Idols, zestien jaar, bereikt. Er is dus nog genoeg draagvlak voor een Idols III.
Het onderzoek is uitgevoerd onder leden van ‘Switch On’, een onderzoekspanel van Qrius en MTV Networks. In totaal ondervroeg men 1100 jongeren en jong-volwassenen van 13 t/m 29 jaar, die regelmatig naar Idols kijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in