Kort geding over reclamecampagne Eyelove
Eyelove noemt in de reclame-uitingen de naam Hans Anders en gebruikt de rood-witte kleurstelling van het optiekmerk. Volgens Hans Anders is dit misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove is het hier niet mee eens, omdat de consument in de advertenties duidelijk kan zien dat het om Eyelove gaat en niet om Hans Anders. De oprichters, in het verleden werkzaam bij Hans Anders, zeggen ook dat het noemen van Hans Anders 'slechts een feitelijke onderbouwing is van hun ervaring'.
Hans Anders had Eyelove in november al gevraagd zijn reclamecampagne te staken. Eyelove-directeur John Keijsers zei toen dat zijn bedrijf daar niet op in zou gaan. Nu volgt dan een kort geding, dat woensdag in Rotterdam plaatsheeft.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEyelove Brillen is een nieuw concept in de optiekmarkt. De nieuwe brillenwinkel verkoopt sinds begin 2010 brillen voor vaste lage prijzen via shop-in-shops in DA drogisterijen. Eyelove heeft geen opticiens in dienst, maar kopieert de bestaande bril of gebruikt een recente oogmeting voor het nieuwe montuur. Volgens Eyelove hebben consumenten jarenlang teveel betaald voor een bril en hoeft een kwaliteitsbril helemaal niet duur te zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid