Overslaan en naar de inhoud gaan

Kort geding over reclamecampagne Eyelove

Hans Anders wil de nieuwe concurrent Eyelove via een kort geding dwingen te stoppen met zijn reclamecampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

noemt in de reclame-uitingen de naam Hans Anders en gebruikt de rood-witte kleurstelling van het optiekmerk. Volgens Hans Anders is dit misleidend en verwarrend voor de consument. Eyelove is het hier niet mee eens, omdat de consument in de advertenties duidelijk kan zien dat het om Eyelove gaat en niet om Hans Anders. De oprichters, in het verleden werkzaam bij Hans Anders, zeggen ook dat het noemen van Hans Anders 'slechts een feitelijke onderbouwing is van hun ervaring'.

related partner content for mobile comes here

had Eyelove zijn reclamecampagne te staken. Eyelove-directeur John Keijsers zei toen dat zijn bedrijf daar niet op in zou gaan. Nu volgt dan een kort geding, dat woensdag in Rotterdam plaatsheeft.

Eyelove Brillen is een nieuw concept in de optiekmarkt. De nieuwe brillenwinkel verkoopt sinds begin 2010 brillen voor vaste lage prijzen via shop-in-shops in DA drogisterijen. Eyelove heeft geen opticiens in dienst, maar kopieert de bestaande bril of gebruikt een recente oogmeting voor het nieuwe montuur. Volgens Eyelove hebben consumenten jarenlang teveel betaald voor een bril en hoeft een kwaliteitsbril helemaal niet duur te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in