Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantentrouw vraagt om heldere communicatie

Helder en persoonlijk communiceren helpt bij het vergroten van de loyaliteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Trouwe klanten zijn van levensbelang voor een bedrijf. Bij een rondvraag onder driehonderd managers van grote bedrijven in de VS, Europa en Azië was 90 procent van de ondervraagden het met deze stelling eens. Toch was maar 13 procent ervan overtuigd dat het eigen bedrijf er alles aan doet om de band met de klant te onderhouden.

related partner content for mobile comes here

Probleem: veel bedrijven zijn te snel tevreden. Zolang hun klanten maar niet op korte termijn switchen naar de concurrent, vinden ze het allang best. Voor het kweken van echt loyale klanten is echter meer nodig.

Het begint met communicatie. De klant moet je bedrijf gemakkelijk kunnen bereiken en het gevoel hebben dat zijn vragen en klachten serieus worden genomen.

Neem Gerla Schweiz, waar een klant die een schadeformulier invult op internet exact kan volgen wat de status van de behandeling is. Dat is niet alleen prettig voor de klant, het stimuleert medewerkers ook om zich extra in te spannen.

Let erop dat de klant zelf kan kiezen hoe hij contact legt met je bedrijf. Dirigeer dus niet iedereen uit efficiencyoverwegingen automatisch richting internet. En een personal touch in je communicatie-uitingen doet wonderen. Het blad Cicero stuurde 11.000 vip-lezers een gepersonaliseerd nummer, met op de cover steeds een foto van de geadresseerde vip-lezer. Goedkoop is zoiets uiteraard niet, maar het maakt een onuitwisbare indruk.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in