Overslaan en naar de inhoud gaan

Het ‘tweede leven’ van virtuele werelden: me2everyone.com?

Het sarcasme is bewust. Terwijl Second Life inmiddels in aanmerking komt voor de rubriek ‘hoe gaat het toch met…?’, gaan de virtuele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het sarcasme is bewust. Terwijl inmiddels in aanmerking komt voor de rubriek ‘hoe gaat het toch met…?’, gaan de virtuele ontwikkelingen wel gewoon door. In razend tempo zelfs.

related partner content for mobile comes here

Naast de beide ‘Earths’ van en , die zowel hard en rumoerig blijven ontwikkelen, staat er ook in de reisbranche een nieuwe toepassing voor de deur: . Hoewel de eerste zichtbare beelden niet echt onderscheidend zijn van het al genoemde Second Life, ben ik dan wel enorm benieuwd hoe een platform dat zich 1-op-1 op toerisme richt, het gaat doen.

Spannender klinkt . Een nog in ontwikkeling zijnde virtuele wereld die inmiddels als zo’n 250.000 geregistreerde volgers en potentiële deelnemers kent. De communicatie is afgelopen januari los gegaan, de komende maanden moet het platform ook live. En het beloofd wat, volgens de corporate tekstschrijvers: “Me2everyone is going to be a cool new virtual world where you can meet friends, chat, shop, play, watch videos, create an art gallery, open a virtual newspaper, play the free inworld lottery and make money from your own online store! You and everyone you know make the decisions, shape the world, create real incomes and share in the profits. It’s a new place where you meet new people or invite your friends. Learn new skills or expand your business. Find the love of your life or help the planet.”

Me2everyone wordt ontwikkeld door het Britse , een online communicatie en advertentiebureau. De start van het project is communicatief in ieder geval geslaagd. Ieder nieuw lid ontvangt (momenteel) 250 aandelen in het fenomeen. De eerste 100.000 leden ontvingen er nog 1000! Verder doet het ‘tell-a-friend-principe’ de rest, aangezien elke introducé ook nog eens 500 aandelen opkevert (dit waren er 3000).

De waarde wordt dus gedeeld door de spelers. De inkomsten moeten komen uit advertenties en partners. Momenteel liggen er 18 miljard aandelen klaar voor enthousiaste virtuele mensen, dus je hebt nog even tijd. Maar aarzel niet te lang, de eerste 250.000 waren er in drie maanden tijd, in 2013 moet het de beste bezochte site ter wereld zijn, gaat het bedrijf naar de Londense beurs en moeten er 100 miljoen spelers actief zijn. Denk groot! Maar de belofte staat als een huis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in