Consumenten gamen meer dan dat ze de krant lezen


Advergamingportal Newzoo en TNS NIPO onderzochten hoe gaming zich verhoudt tot andere media wat betreft mediaconsumptie en mediabestedingen.
Wat blijkt: consumenten gamen per week gemiddeld maar liefst 4 uur, maar ze bladeren slechts 2,9 uur per week een krant door. De uitkomst werden vergeleken met de bruto mediabestedingen van adverteerders.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerrassing: de mediabestedingen staan totaal niet verhouding tot de mediaconsumptie...
De onderzoekers trekken dan ook de conclusie dat je veel beter kunt starten met advergaming dan te adverteren in dagbladen. Of in ieder geval gaming toevoegen aan je mediamix...
De cijfers worden toegelicht door Spil Games, op de Brands and Games Summit 2009, 10 maart aanstaande.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid