Overslaan en naar de inhoud gaan

Resultaten Wolters Kluwer lopen terug

Door onder meer een teruglopende advertentiemarkt zijn de resultaten van Wolters Kluwer vorig jaar teruggelopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit vanochtend gepubliceerde jaarcijfers van de uitgever. De nettowinst kwam uit op 315 miljoen euro tegen 918 miljoen euro in 2007. Zonder een eenmalige boekwinst van 588 miljoen op de verkoop van de educatietak bedroeg de winst in 2007 330 miljoen euro. De omzet ging omlaag van 3,41 tot 3,37 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

Het operationele resultaat ging van 546 miljoen naar 503 miljoen euro. De uitgever presteerde beter dan analisten hadden verwacht. Wolters Kluwer verwacht dat de marktomstandigheden in 2009 zwak zullen blijven. Het concern rekent dit jaar op een lagere winst per aandeel (1,41 tot 1,46 euro per aandeel) dan afgelopen jaar (1,47 euro). De brutowinstmarge (ebita) blijft op peil, aldus de uitgever. Vorig jaar bedroeg deze marge 20,1 procent.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in