'Internet en mobiel geen concurrentie voor tv'


Meer consumenten zijn langer gaan kijken naar alledrie de schermen, zo meldt Emerce naar aanleiding van een bericht in de Wall Street Journal. Onderzoeksbureau Nielsen kwam met kijkcijfers van het vierde kwartaal van 2008, die werden vergeleken met het derde kwartaal.
Het blijkt dat in de VS nieuwe schermen als aanvullend worden gezien, niet als vervanging. In het laatste kwartaal van 2008 keken 285 miljoen Amerikanen naar reguliere televisie - vier miljoen meer dan het kwartaal ervoor. Ze keken ook zeven procent meer: 151 uur per maand, vijf uur per dag. Ongeveer de helft van de Amerikanen keek daarnaast ook video online en een groep van ongeveer 11 miljoen bellers volgde uitzendingen op het mobieltje. In de leeftijdscategorie 18-24 ligt het omslagpunt waar meer internetvideo wordt gekeken dan normale tv.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVooral het kunnen doorspoelen in reclame wordt als prettig ervaren. De tijd die aan internet wordt besteed groeit wel het hardst: 15 procent in één kwartaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid