Overslaan en naar de inhoud gaan

'Internet en mobiel geen concurrentie voor tv'

Webtelevisie en de mobiele telefoon kanibaliseren niet op het kijkgedrag op de 'gewone' tv.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer consumenten zijn langer gaan kijken naar alledrie de schermen, zo meldt naar aanleiding van een bericht in de Wall Street Journal. Onderzoeksbureau Nielsen kwam met kijkcijfers van het vierde kwartaal van 2008, die werden vergeleken met het derde kwartaal.

related partner content for mobile comes here

Het blijkt dat in de VS nieuwe schermen als aanvullend worden gezien, niet als vervanging. In het laatste kwartaal van 2008 keken 285 miljoen Amerikanen naar reguliere televisie - vier miljoen meer dan het kwartaal ervoor. Ze keken ook zeven procent meer: 151 uur per maand, vijf uur per dag. Ongeveer de helft van de Amerikanen keek daarnaast ook video online en een groep van ongeveer 11 miljoen bellers volgde uitzendingen op het mobieltje. In de leeftijdscategorie 18-24 ligt het omslagpunt waar meer internetvideo wordt gekeken dan normale tv.

Vooral het kunnen doorspoelen in reclame wordt als prettig ervaren. De tijd die aan internet wordt besteed groeit wel het hardst: 15 procent in één kwartaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in