Overslaan en naar de inhoud gaan

'We Can' campagne in Nederland

De internationale We Can end all violence against women campagne begint op 8 maart ook in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'We Can' werkt met een bijzonder concept: geen massamedia, maar door de impact van kleine veranderingen die elke changemaker in zijn omgeving teweeg brengt. In India is de campagne zeer succesvol: na vier jaar zijn daar meer dan 2,7 miljoen changemakers actief.

related partner content for mobile comes here

Iedereen kan changemaker worden. De voorwaarden zijn simpel: een changemaker gebruikt geen geweld en gaat met zijn/haar omgeving het gesprek aan over mechanismen die geweld tegen vrouwen veroorzaken. Een changemaker volgt een korte training en werft minstens vijf nieuwe changemakers. Ook organisaties kunnen lid worden van de We Can campagne. Zij heten coalitiepartners: zij dragen de campagne in hun sector.

De Nederlandse campagne wordt gelanceerd tijdens een feestelijk bijeenkomst op 8 maart in het Spoorwegmuseum in Utrecht met onder meer minister Koenders en staatssecretaris Bussemaker, de meiden van Halal, Sanne Wallis de Vries, Myrthe Hilkens en nationale en internationale changemakers en coalitiepartners. Op het programma staan optredens, workshops en een discussie.

Volgens Lou Repetur, campagneleider van We Can in Nederland zijn er jaarlijks 70.000 meldingen van huiselijk geweld bij de politie. 'Tel daarbij op dat maar liefst 39 pct van de vrouwen in Nederland ooit slachtoffer is van seksueel geweld, dan is het duidelijk dat mensen zelf weer in beweging moeten komen om geweld tegen vrouwen te stoppen. Want je kunt meer doen dan je denkt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in