'We Can' campagne in Nederland
'We Can' werkt met een bijzonder concept: geen massamedia, maar door de impact van kleine veranderingen die elke changemaker in zijn omgeving teweeg brengt. In India is de campagne zeer succesvol: na vier jaar zijn daar meer dan 2,7 miljoen changemakers actief.
Iedereen kan changemaker worden. De voorwaarden zijn simpel: een changemaker gebruikt geen geweld en gaat met zijn/haar omgeving het gesprek aan over mechanismen die geweld tegen vrouwen veroorzaken. Een changemaker volgt een korte training en werft minstens vijf nieuwe changemakers. Ook organisaties kunnen lid worden van de We Can campagne. Zij heten coalitiepartners: zij dragen de campagne in hun sector.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe Nederlandse campagne wordt gelanceerd tijdens een feestelijk bijeenkomst op 8 maart in het Spoorwegmuseum in Utrecht met onder meer minister Koenders en staatssecretaris Bussemaker, de meiden van Halal, Sanne Wallis de Vries, Myrthe Hilkens en nationale en internationale changemakers en coalitiepartners. Op het programma staan optredens, workshops en een discussie.
Volgens Lou Repetur, campagneleider van We Can in Nederland zijn er jaarlijks 70.000 meldingen van huiselijk geweld bij de politie. 'Tel daarbij op dat maar liefst 39 pct van de vrouwen in Nederland ooit slachtoffer is van seksueel geweld, dan is het duidelijk dat mensen zelf weer in beweging moeten komen om geweld tegen vrouwen te stoppen. Want je kunt meer doen dan je denkt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid