Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw recordaantal Esprix inzendingen

Na het recordaantal inzendingen van vorig jaar, heeft campagnemakend Nederland dit jaar niet stilgezeten. Maar liefst 211 inzenders vonden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na het recordaantal inzendingen van vorig jaar, heeft campagnemakend Nederland dit jaar niet stilgezeten. Maar liefst 211 inzenders vonden hun campagne zo inventief en effectief dat zij een gooi doen dit jaar naar een van de prijzen.

related partner content for mobile comes here

De Esprix is de jaarlijkse prijs voor intelligente, activerende campagnes die op een inventieve manier contact weten te maken met de doelgroep, ook wel gepostioneerd als dé vakprijs voor slim werk met impact. De inzendingen, verdeeld over 10 categoriën worden de komende periode aan een zware evaluatie onderworpen door , bestaand uit 72 vakmensen van zowel bureau- als klantzijde.

De jury staat de komende periode voor de uitdaging te bepalen welke campagnes in aanmerking komen voor het gouden, zilveren of bronzen eremetaal.

Was 2008 al een top jaar voor de Esprix, dit jaar breekt het met 211 inzendingen opnieuw een record. Met 64 campagne inzendingen is de categorie Geïntegreerd absolute koploper, direct gevolgd door de categorie Directe Communicatie.

Aantal campagnes verdeeld over de categorieën
Categori Geïntegreerd 64 inzendingen
Categorie Sponsorship | Joint Effort 13 inzendingen
Categorie Directe Communicatie 25 inzendingen
Categorie BtoB 10 inzendingen
Categorie Retail | Trade Marketing 21 inzendingen
Categorie Event Communicatie 11 inzendingen
Categorie Salesforce/Internal Motivation 8 inzendingen
Categorie Product Launch | Relaunch 19 inzendingen
Categorie Cause | Charity | Non-Profit 23 inzendingen
Categorie Small Budget 17 inzendingen

De lat ligt vanoudsher hoog en voor de jury wordt het een zware klus om de winnende campagnes te selecteren.

Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de uitkomsten van de categorie "small budget, waar dit jaar door de organisatie de lat is gelegd op een campagne budget van 25.000 Eruo. Hetgeen door veel marketeers toch vaak als een uitdaging wordt gezien. Wellicht dat deze (en de andere) cases als inspiratie kunnen dienen voor marketeers in de huidige toch voor velen lastige marketing tijd.

De ingezonden cases kunnen vanaf 9 april on line bekeken worden op www.esprix.nl. Woensdag 13 mei wordt tijdens de gala-uitreiking bekend gemaakt welke campagnes dit jaar een Esprix verdienen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in