Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant wil een relatie met echte mensen

Het wordt tijd dat merken weer terugkeren naar de basisprincipes van klantgerichtheid. Alleen dán ontstaat de zo vurig gewenste loyaliteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tip voor alle brandmanagers die wanhopig op zoek zijn naar de ultieme merkloyaliteit: zie de band met de klant eens als een gewone relatie. Mensen hebben tegenwoordig sowieso minder langdurige relaties, laat staan dat ze die aangaan met zoiets onpersoonlijks als een onderneming.

related partner content for mobile comes here

Wil je consumenten desondanks verleiden tot een hechte band met je merk? Vergeet dan de extraatjes, het eindeloos verzamelen van nóg meer data over je klanten en de zogenaamd persoonlijke brieven. Je zult moeten inzetten op ouderwetse waarden als goede kwaliteit, uitstekende service en bovenal op het leveren van een goed gevoel door ‘goede mensen’.

Want daar is de hedendaagse consument het meest gevoelig voor: hij wil weten dat er échte mensen schuilgaan achter het merk, en daar vervolgens een relatie mee aangaan. Deel uitmaken van een gemeenschap is ook zo’n basisbehoefte die zich de laatste tijd weer sterker manifesteert, evenals 'iets betekenen voor de wereld'. Corporate social responsibility is in dat verband een van de belangrijkste steunpilaren onder modern loyaliteitsbeleid.

Bron: Admap. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractservice

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in