Fabchannel staakt activiteiten
Online concertzender Fabchannel.com ziet zich vanwege de slechte economische vooruitzichten in de muziek- en online reclamemarkt genoodzaakt zijn activiteiten per direct te staken.
Het door Fabchannel ontwikkelde businessmodel steunt op twee pilaren: internationale uitzendrechten en internationale reclame- en sponsorinkomsten. Na een voortvarende start in 2008 met de introductie van video commercials op Fabchannel.com, mediapartnerships met nieuwssites en een wereldwijd partnership met Universal Music Group, werd het de laatste maanden steeds moeilijker om de gestelde doelen te realiseren.
Het publieksbereik stijgt niet zoals voorspeld doordat het merendeel van de major platenlabels geen toestemming geeft voor opnames van haar artiesten, meldt de directie. 'Tegelijkertijd is de online advertentie- en sponsormarkt onder grote druk komen te staan door teruglopende budgetten van adverteerders en sponsors.'
De directie en aandeelhouders van Fabchannel verwachten dat er de komende jaren geen verandering in deze situatie komt en hebben daarom gezamenlijk besloten om alle activiteiten te stoppen om te voorkomen dat het bedrijf in financiële problemen komt en de rechten op bijvoorbeeld het opgebouwde archief voor toekomstig gebruik kwijtraakt.
Fabchannel haalt op vrijdag 13 maart het concertarchief offline. Voor de medewerkers, klanten en leveranciers van Fabchannel wordt de komende maanden een passende afbouwregeling gezocht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid