KAWS ontwerpt Hennessy-fles


Hennessy cognac brengt in samenwerking met kunstenaar KAWS een limited edition V.S. uit.
Hennessy meent dat KAWS’ visie op kunst op de wereld van premium merken lijkt: de kern van een merk is de basis en dan gaat het erom hoe dat wordt neergezet en vooral, hoe daarmee mensen worden bereikt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet trademark van KAWS XX op het logo, de Chompertanden op de fles en de kleurexplosie op het label worden gecombineerd met het Hennessylogo.
De fles, waar elementen uit Hennessy’s historie zoals het familiewapen (de bras armée) en de druivenranken zijn verweven met de grafische moderne stijl van KAWS, is een kunstwerk vindt Hennessy zelf.
Vanaf nu zijn de limited edition flessen, allen genummerd, in beperkte oplage verkrijgbaar op de Nederlandse markt voor 29,49 euro per fles.
Veel van KAWS’ liefhebbers bevinden zich in de hiphopscene en het drankmerk wil daar graag bij aansluiten. Hennessy organiseert onder de naam Artistry evenementen in de VS en Azië waar kunst, cultuur en muziek samenkomen, met hiphoppers als The Roots, Q-tip, Kanye West, Wyclef Jean, Mary J Blige en Pharrell Williams.
In Nederland gaf Hennessy eind november samen met muzieklabel Top Notch een Artistry event in De Industrieele Groote Club.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid