Overslaan en naar de inhoud gaan

KAWS ontwerpt Hennessy-fles

Hennessy cognac brengt in samenwerking met kunstenaar KAWS een limited edition V.S. uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

brengt in samenwerking met kunstenaar een limited edition V.S. uit.

related partner content for mobile comes here

Hennessy meent dat KAWS’ visie op kunst op de wereld van premium merken lijkt: de kern van een merk is de basis en dan gaat het erom hoe dat wordt neergezet en vooral, hoe daarmee mensen worden bereikt.

Het trademark van KAWS XX op het logo, de Chompertanden op de fles en de kleurexplosie op het label worden gecombineerd met het Hennessylogo.

De fles, waar elementen uit Hennessy’s historie zoals het familiewapen (de bras armée) en de druivenranken zijn verweven met de grafische moderne stijl van KAWS, is een kunstwerk vindt Hennessy zelf.

Vanaf nu zijn de limited edition flessen, allen genummerd, in beperkte oplage verkrijgbaar op de Nederlandse markt voor 29,49 euro per fles.

Veel van KAWS’ liefhebbers bevinden zich in de hiphopscene en het drankmerk wil daar graag bij aansluiten. Hennessy organiseert onder de naam Artistry evenementen in de VS en Azië waar kunst, cultuur en muziek samenkomen, met hiphoppers als The Roots, Q-tip, Kanye West, Wyclef Jean, Mary J Blige en Pharrell Williams.

In Nederland gaf Hennessy eind november samen met muzieklabel Top Notch een Artistry event in De Industrieele Groote Club.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in