JWT werft soldaten met live oorlogsactie


Het was de opdracht aan JWT London om de perceptie van de Territorial Army (TA, vergelijkbaar met het Korps Nationale Reserve) te verbeteren. De TA lijdt aan het imago van grote mannen die in het weekend oorlogje spelen. Britse comedies als The Office waarin nietsnut Gareth ook lid is van de TA helpen niet echt. De TA heeft behalve een imagodoelstelling ook concrete wervingsdoelstellingen, in 2018 moeten er twee keer zoveel leden zijn dan nu.
De serie van 60-seconden spots werden uitgezonden op ITV. De campagne, onder de naam TA Live, laat TA soldaten zien tijdens hun dagelijkse werkzaamheden tijdens de interventie in Afghanistan. Iedere spot duurde ongeveer een minuut. De filmpjes moeten laten zien wat de mogelijkheden zijn als TA Reservist. Ook dit weekend zullen live beelden te zien zijn. JWT London heeft verder een YouTube kanaal, e-mail DM, print uitingen en events in het leven geroepen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Campaign
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid