Overslaan en naar de inhoud gaan

Interview: Nationale-Nederlanden opent café

Vanaf vandaag kunnen consumenten op de koffie bij Nationale-Nederlanden. Samen met Douwe Egberts opent de verzekeraar een café in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het NN DE Café is in de eerste plaats een plek naast het station voor een kop koffie, maar kent ook een expositieruimte en de mogelijkheid voor financiële workshops en informatieavonden. Edwin Smaal, directeur marketing bij Nationale-Nederlanden Particulieren, legt uit wat het bedrijf ermee hoopt te bereiken. ‘We willen Nationale-Nederlanden dichter bij het publiek brengen.’

related partner content for mobile comes here

Waarom opent een verzekeraar een café?
‘Als verzekeraar heb je vaak weinig tastbaars: klanten zien niet veel meer dan een site en een logo. We willen Nationale-Nederlanden een gezicht geven. Een café biedt laagdrempeligheid door een kopje koffie. We willen primair een café aanbieden, maar ook een ruimte met o.a. inloopspreekuren over financiële onderwerpen, zoals pensioenen. Daarnaast wil Nationale-Nederlanden de band met de stad Rotterdam versterken en een podium bieden aan jonge kunstenaars.’

Hoe is de zichtbaarheid van Nationale-Nederlanden verwerkt in het café?
‘Aan de buitenkant van het NN DE Café is ons merk duidelijk zichtbaar. Binnen is het subtieler. Er zijn kleuren en materialen gebruikt geassocieerd met Nationale-Nederlanden. Her en der komt het logo klein terug en op de tablets die er liggen is de van NN DE Café de homepage. Maar we willen ons merk niet te agressief promoten in het café.’

Wat hoopt Nationale-Nederlanden eruit te halen?
‘Het idee is in 2011 ontstaan omdat we zichtbaarder wilden zijn in het straatbeeld. We hopen dat het café sympathie voor ons merk oplevert. Het heeft voor ons niet direct een commercieel doel. Douwe Egberts exploiteert het volledig.’

Hoe past het café in het marketingplan van Nationale Nederlanden?
‘We willen Nationale-Nederlanden dichter bij het publiek brengen en investeren enorm in klantgerichtheid. Verzekeren is gebaseerd op vertrouwen en het geeft vertrouwen om te zien wie er met jouw geld bezig is. We waren al bezig met voorlichtingsavonden, bijvoorbeeld over pensioenen. In het café zullen we nog meer thema-avonden en sessies organiseren. Het idee is om lokaal te beginnen en ook samen te werken met de gemeente Rotterdam en het Algemeen Dagblad om debatten te organiseren. Later kunnen we gaan kijken naar nationale onderwerpen en het misschien uitzenden. Dat past bij onze maatschappelijke functie als verzekeraar.’

Hoe gaan jullie bekendheid geven aan het café?
‘Je kunt het niet missen als je erlangs loopt, maar we gaan het café niet speciaal onder de aandacht brengen. Daar maken we weinig marketingbudget voor vrij. Zodra de inloopspreekuren beginnen zullen we klanten in de regio natuurlijk wel uitnodigen. Het café is een goedkope manier om het merk in het daglicht te krijgen.’

Waarom is er gekozen voor een samenwerking met Douwe Egberts?
‘Nationale-Nederlanden is een oer-Hollands A-merk dat al jaren bestaat. Dat is Douwe Egberts ook. Beide merken staan voor kwaliteit en versterken elkaar.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in