Overslaan en naar de inhoud gaan

Investeringen drukken winst Zalando

Zalando investeert dit jaar naar verwachting 200 miljoen euro, tegen 60 miljoen euro in 2015.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Duitse schoenen- en kledingverkoper Zalando heeft aanzienlijk minder winst geboekt over het eerste kwartaal van dit jaar dan in de vergelijkbare periode van 2015. De winstdaling is vooral het gevolg van fors toegenomen investeringen in marketing en technologie.

related partner content for mobile comes here

De internetwinkel, die bijna een maand geleden onder meer een omzetprognose uit de doeken deed, boekte een nettowinst van 4,6 miljoen euro. Een jaar eerder viel het resultaat met 24,3 miljoen euro ruim vijf keer zo hoog uit. Zalando investeert dit jaar naar verwachting 200 miljoen euro, tegen 60 miljoen euro in 2015.

De omzet kwam uit op 796,1 miljoen euro en zat daarmee aan de bovenkant van de in april afgegeven raming van 788 miljoen tot 801 miljoen euro. Over het eerste kwartaal van 2015 bedroegen de inkomsten bijna 644 miljoen euro. Voor heel 2016 rekent het bedrijf op een omzetgroei van 20 à 25 procent.

De investeringen wierpen duidelijk vruchten af. Het aantal actieve klanten, mensen die in de afgelopen twaalf maanden ten minste één bestelling plaatsten, nam met 3 miljoen toe tot 18,4 miljoen. Het aantal unieke bezoeken van de webwinkel steeg van een kleine 393 miljoen naar bijna 480 miljoen. Klanten maakten veel meer gebruik van hun tablet of mobiele telefoon om te winkelen dan een jaar eerder.

Bron: ANP

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in