Overslaan en naar de inhoud gaan

Initiatief voor kunstomroep

Ad 's-Gravesande (onder meer voormalig directeur van de Avro) en Kees van Twist (directeur Groninger Museum) onderzoeken of het mogelijk is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De twee vinden dat de Publieke Omroep te weinig aandacht besteedt aan kunst en cultuur. ’Die zitten in het verdomhoekje', aldus Van Twist. ‘Programma's in dit genre worden steeds vaker opgeschoven naar de randen van de avond.' De kunstomroep zou die ontwikkeling

related partner content for mobile comes here

kunnen stoppen, denken de initiatiefnemers.

Een omroep is slechts een van de opties die Van Twist en 's-Gravesande onderzoeken. Ook het oprichten van een publiek-privaat kanaal is een mogelijkheid. Hiertoe voeren de twee momenteel oriënterende gesprekken met uitgever PCM en Harry de Winter.

Van Twist tegen het ANP: ‘Het moet zeker geen zender worden waar niemand naar kijkt. Aan de andere kant moeten we ook niet voor maximalisatie van kijkcijfers gaan. Als er 100.000 mensen naar een programma kijken, vind ik dat veel. Dat zijn heel wat concertzalen vol.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in