Hotelgoldcard schendt telemarketingregels


Het bedrijf overtrad de regels bij de telefonische verkoop van de hotelgoldcard. Met deze kaart kunnen consumenten voordelig overnachten in hotels. Het beboete bedrijf Sell-it liet callcenters ruim 1.500 personen bellen die ingeschreven stonden in het Bel-me-niet-register. Ook heeft de telecomwaakhond vastgesteld dat 281 consumenten, die tijdens de verkooptelefoontjes aangaven ingeschreven te willen worden in het register, daarin niet of niet tijdig werden ingeschreven.
Opta is een onderzoek begonnen naar naleving van de telemarketingregels bij Sell-it omdat via ConsuWijzer klachten binnen zijn gekomen van consumenten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe toezichthouder heeft inmiddels voor ruim 1,2 miljoen euro aan boetes opgelegd voor overtredingen van de telemarketingregels, zoals aan een aantal goededoelenloterijen en energiebedrijven. Naast het uitdelen van boetes heeft Opta recent 26 waarschuwingen uitgedeeld aan bedrijven wegens vermoedelijke overtreding van de telemarketingregels. Ook deze waarschuwingen zijn verstuurd naar aanleiding van klachten die consumenten indienen bij ConsuWijzer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid