Wakker Dier start wederom publieksverkiezing ‘Liegebeesten’
Volgens de dierenwelzijnsorganisatie worden consumenten via verpakkingen en reclame vaak op het verkeerde been gezet over de omstandigheden waarin dieren hebben geleefd. “Vaak doen verpakkingen of reclames geloven dat dieren een goed leven hebben gehad. Met plaatjes van zo’n dier dat vrolijk in de wei huppelt, of met vage begrippen als duurzaam, gecontroleerd of beste kwaliteit,” aldus Wakker Dier.
Consumenten kunnen namen van producten die ze misleidend omtrent dierenwelzijn vinden inzenden tot maandag 8 augustus. Op de Liegebeest-pagina wordt dan een longlist samengesteld en vanaf eind augustus kan heel Nederland stemmen op de kandidaat Liegebeesten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIn september krijgt het product met de meeste stemmen de Liegebeest Trofee uitgereikt. In 2010 won de term ‘scharrelei’ de schandprijs.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid