Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier start wederom publieksverkiezing ‘Liegebeesten’

Stichting Wakker Dier roept consumenten op om in hun ogen misleidende producten in te sturen voor de Liegebeest Verkiezing 2011.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de dierenwelzijnsorganisatie worden consumenten via verpakkingen en reclame vaak op het verkeerde been gezet over de omstandigheden waarin dieren hebben geleefd. “Vaak doen verpakkingen of reclames geloven dat dieren een goed leven hebben gehad. Met plaatjes van zo’n dier dat vrolijk in de wei huppelt, of met vage begrippen als duurzaam, gecontroleerd of beste kwaliteit,” aldus Wakker Dier.

related partner content for mobile comes here

Consumenten kunnen namen van producten die ze misleidend omtrent dierenwelzijn vinden inzenden tot maandag 8 augustus. Op de wordt dan een longlist samengesteld en vanaf eind augustus kan heel Nederland stemmen op de kandidaat Liegebeesten.

In september krijgt het product met de meeste stemmen de Liegebeest Trofee uitgereikt. In 2010 won de term ‘scharrelei’ de schandprijs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in