Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken wint prijs voor beste alcoholcommercial

'The Chase' uitverkozen als winnaar van Stiva TV Award 2015.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

John-Paul Schuirink, manager communicatie & public affairs van Heineken, nam de award vrijdagmiddag in ontvangst tijdens het jaarlijkse Stiva symposium in Muiden. Stiva (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie) wil met de award laten zien dat alcoholmarketing leuk kan zijn èn een manier is om consumenten te wijzen op verantwoorde alcoholconsumptie.

related partner content for mobile comes here

Een vakjury nomineerde negen commercials waaruit jury en publiek samen de winnaar kozen. &;We hebben gekeken naar de kwaliteit en creativiteit van de commercial maar ook naar de verantwoorde alcoholmarketing in de commercial,&; verklaarde juryvoorzitter Fred van Raaij, die het verder &;opvallend&; noemde dat in veel alcoholcommercials dit jaar geen druppel alcohol wordt gedronken.

De Heineken commercial , gemaakt door Wieden + Kennedy en met in de hoofdrol James Bond, kreeg de meeste stemmen van zowel de publiek- (18+) als de vakjury en is daarmee officieel de beste en meest verantwoorde alcoholcommercial van 2015.  Juryvoorzitter Van Raaij roemde vooral de &;spectaculaire beeldvoering&; en het feit dat de commercial zonder gesproken woord toch een volkomen duidelijk verhaal vertelt.

De overige genomineerden waren: The match (Heineken), Highway men (Amstel Radler), Terras (Bavaria), Honey (Jack Daniels), Jaartje buitenland (Amstel), 400 jaar plop (Grolsch), Begin desire (Martini) en Cities of the world (Heineken).

Klik met de bekendmaking van de winnaar van de Stiva TV Award 2015.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in