Overslaan en naar de inhoud gaan

Heb je wel gehoord van de zeven de zeven

Hoe voorkom je dat via een chockblog, webforum of chat de pleuris over jouw organisatie uitbreekt? <?xml:namespace prefix = o ns =…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe voorkom je dat via een chockblog, webforum of chat de pleuris over jouw organisatie uitbreekt? <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

related partner content for mobile comes here

Niet door terug te schelden, weten we inmiddels. UPC pakt het anders aan. Het heeft zeven mensen aangesteld die dag in dag uit het www scannen op berichten over het kabel- en telecomconcern. Wordt er op de dienstverlening gescholden? Begrijpt niemand een mallemoer van de telecomabacadabra? Is buurman Gonzales woedend omdat ie geen TV Espana meer kan kijken? De zeven geven antwoord of uitleg.

'We gaan niet zitten mopperen als er wat naars wordt gezegd, maar proberen zo neutraal mogelijk mensen te helpen of uitleg te geven', zegt Mark Zellenrath, woordvoerder van UPC, vandaag als we hem toch spreken voor een artikel over woordvoerders (zie het septembernummer van Communicatie).

Het team van zeven ressorteert onder customer care en bestaat uit technici en klantenvoorlichters. Een succesje heeft het ook al geboekt, bericht . Geenstijl-medewerkster met UPC. Ze had anderhalve maand na bestelling nog geen televisie, internet en telefonie. De blog dreigde met actie, die kallgestelt werd voordat ze begon. UPC merkte de dreiging tijdig op en stuurde maandagochtend vroeg een medewerker die Gina's problemen oploste.

Nu zal de ironicus zeggen dat je voortaan dus beter een mailtje naar een webforum kan sturen, dan klantenservice van UPC zelf bellen. Zellenrath klinkt in ieder geval erg tevreden. Voor zover hij kan overzien is UPC het eerste NL-telecombedrijf dat een dergelijk opgetuigd scanteam heeft. De vaderlandse pers was ook razend nieuwsgierig, want Zellenraths telefoon stond vandaag roodgloeiend.

Slimme communicatie van UPC, of kent u betere voorbeelden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in