Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever groeit weer in Europa

Unilever ziet in het eerste halfjaar van 2006 na jaren weer groei: 0,3 procent. Vooral in Nederland gaat het goed.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Groot-Brittannië en Italië werd bescheiden groei geboekt. In Duitsland en Frankrijk dalen de verkopen nog altijd. In Centraal- en Oost-Europa werd opnieuw goede groei behaald.

related partner content for mobile comes here

Het voedings- en wasmiddelenconcern zag in al zijn markten wereldwijd de verkoop stijgen. De totale omzet ging in de eerste helft van dit jaar met 5,8 procent omhoog tot 19,8 miljard euro.

De operationele winst van Unilever steeg met 13 procent tot 2,8 miljard euro. De nettowinst groeide tot 2,1 miljard euro, bijna een vijfde meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Bestuursvoorzitter Patrick Cescau toonde zich tevreden met de resultaten. Hij stelde dat Unilever nu klaar is om sneller te gaan groeien dan de markt en de marges te verbeteren. Om de groei te stimuleren, schroefde Unilever de investeringen in reclame en promotie flink op. De brutomarges waren daardoor vrijwel gelijk aan die van vorig jaar (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in