Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede cijfers Omnicom en Publicis

Omnicom Group heeft in het tweede kwartaal de nettowinst met 10 procent zien groeien naar 226 miljoen dollar. Ook het inkomen steeg: 9…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over het eerste halfjaar noteerde het grootste reclameconcern ter wereld, Omnicom, eveneens een winstgroei van 10 procent naar 376 miljoen dollar. Het inkomen groeide met 8 procent naar meer dan 5 miljard dollar.

related partner content for mobile comes here

Volgens topman John Wren laat ook Europa groei zien, met uitzondering van Groot-Brittannië, maar blijft het wel achter bij andere regio’s. De sterkste resultaten zijn er in de Verenigde Staten, Latijns Amerika en Azië.

Direct marketing is de sterkst groeiende discipline bij Omnicom: 10,5 procent in het tweede kwartaal en ruim 34 procent in het eerste halfjaar. Pr groeide in het tweede kwartaal slechts met 1 procent. Tot nu toe werd voor 1,2 miljard dollar aan new business gewonnen.

Publicis behaalde uitstekende resultaten in het eerste halfjaar met een winstgroei van maar liefst 49 procent naar 130 miljoen euro’s. Het inkomen ging in vergelijking met vorig jaar in dezelfde periode 4,6 procent omhoog naar 1,9 miljard euro. Bij Publicis min of meer hetzelfde verhaal als bij Omnicom: de sterkste regio’s zijn Noord-Amerika en Azië, Europa blijft achter bij de rest. Er werd een new business-record gehaald met 6,1 miljard dollar. Daaronder is het mega media-account van General Motors (3,2 miljard).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in