Goede cijfers Omnicom en Publicis


Over het eerste halfjaar noteerde het grootste reclameconcern ter wereld, Omnicom, eveneens een winstgroei van 10 procent naar 376 miljoen dollar. Het inkomen groeide met 8 procent naar meer dan 5 miljard dollar.
Volgens topman John Wren laat ook Europa groei zien, met uitzondering van Groot-Brittannië, maar blijft het wel achter bij andere regio’s. De sterkste resultaten zijn er in de Verenigde Staten, Latijns Amerika en Azië.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDirect marketing is de sterkst groeiende discipline bij Omnicom: 10,5 procent in het tweede kwartaal en ruim 34 procent in het eerste halfjaar. Pr groeide in het tweede kwartaal slechts met 1 procent. Tot nu toe werd voor 1,2 miljard dollar aan new business gewonnen.
Publicis behaalde uitstekende resultaten in het eerste halfjaar met een winstgroei van maar liefst 49 procent naar 130 miljoen euro’s. Het inkomen ging in vergelijking met vorig jaar in dezelfde periode 4,6 procent omhoog naar 1,9 miljard euro. Bij Publicis min of meer hetzelfde verhaal als bij Omnicom: de sterkste regio’s zijn Noord-Amerika en Azië, Europa blijft achter bij de rest. Er werd een new business-record gehaald met 6,1 miljard dollar. Daaronder is het mega media-account van General Motors (3,2 miljard).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid