Overslaan en naar de inhoud gaan

Afgeleide consumenten

De mate waarin consumenten afgeleid zijn tijdens het proeven van productsamples beïnvloedt de effectiviteit van samplingprogramma’s.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Samplingprogramma’s zijn niet alleen een belangrijk, maar ook kostbaar marketinginstrument. Om de effectiviteit van sampling te verbeteren is daarom onderzocht of het afleiden van consumenten het plezier dat ze aan het proeven beleven, en aansluitend daarmee hun voorkeur, beïnvloedt. Het antwoord is ja. Maar in tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten, laat het onderzoek zien dat juist het afleiden van consumenten die een lekker voedingsmiddel zoals chocolade proeven, leidt tot een grotere kans dat het gesamplede artikel wordt gekozen. Met andere woorden, marketeers moeten zorgen voor cognitieve afleiding tijdens het proeven! Niet te opvallend of irritant, maar bijvoorbeeld door de consument eenvoudige vragen te stellen tijdens het proeven, of door productinformatie te laten zien.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Marketing Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in