
Het hoogst genoteerde Nederlandse merk in de lijst is Philips, dat steeg van 53 naar 48. Dat is volgens Interbrand te danken aan het feit dat het merk zich steeds meer op de markten voor gespecialiseerde verlichting en medische apparatuur richt. Mede dankzij de campagne 'Sense and Simplicity' heeft het merk binnen de medische sector een duidelijke identiteit gekregen.
ING staat op de 85e plaats en Shell op 89. Heineken, vorig jaar nog 100, is uit de lijst weggevallen. Google (nr. 24) heeft dankzij de strategie 'do no evil' een merkwaardegroei van 46 procent gerealiseerd. eBay (nr. 47) is met 18 procent gestegen. Ook Starbucks (nr. 91) deed het goed met een groei van 20 procent.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeZie ook Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee