Bioscoopactie AH: 1,2 miljoen mensen
Het betekent de meest succesvolle promotieactie uit de geschiedenis, volgens de bioscoopsector. Tijdens de Albert Heijn Filmweken kreeg de klant bij elke 20 euro aan boodschappen een filmbon. Deze bon kon van 6 juni tot en met 3 juli worden ingewisseld voor elke film bij alle bioscopen en filmtheaters. In ruil daarvoor kreeg men twee entreebewijzen voor dezelfde voorstelling voor de prijs van één.
Er werden in heel Nederland in totaal meer dan 600.000 filmbonnen ingewisseld bij bioscopen en filmtheaters, resulterend in meer dan 1,2 miljoen actiedeelnemers.
De bioscoopsector verenigd in de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) en de Nederlandse Vereniging van Filmverhuurders (NVF) organiseert elk jaar in de zomermaanden een zogeheten 2 voor 1 actie. In de afgelopen jaren werd dit al diverse keren samen met Albert Heijn gedaan. Maar niet eerder was het aantal ingewisselde filmbonnen zo groot. Volgens Wilco Wolfers, voorzitter van de brancheorganisatie Nederlandse Federatie voor de Cinematografie (NFC), komt het succes mede door de actiecampagne. ‘Die was niet eerder zo omvangrijk.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid