Fair Trade in de supermarkt
Albert Heijn verkoopt de producten al, SuperdeBoer zal snel volgen.Fair Trade bereikt met de verkoop van zijn producten in wereldwinkels en Fair Trade-shops de idealisten, zo’n 6 tot 10 procent van de Nederlanders. De bedoeling is een grotere groep Nederlanders (20 tot 25 procent) te bereiken, die niet speciaal naar een andere winkel wil voor ‘eerlijke producten’, maar tijdens het boodschappen afentoe een Fair Trade-product koopt.
Fair Trade is een nieuwe campagne begonnen met als thema: Change the world shopping. Ook komt het met een nieuwe eigen merknaam 'Fair Trade Original'. Original is toegevoegd om aan te tonen dat ze de eerste in Nederland waren en moet de orginaliteit van de producten aangeven. De nieuwe slogan wordt 'Fair Trade Original. For a change'.De Fair Trade-producten die in de schappen komen te liggen, zijn onder andere rijst koffie, wijnazijn, sinaasappelsap, peper en zout en snoepgoed.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaSuperdeBoer meent dat deze ‘eerlijke’ producten van belang kunnen zijn in de prijsoorlog die onder de supermarkten woedt. (Lees verder op Molblog).
Jan Vossen, manager policy en partner bij Fair Trade: ‘Vooralsnog richten we ons op het positioneren van ons merk Fair Trade Orginal. Op korte termijn zullen we niet kijken of we onze producten onder een huis-merkparaplu van een supermarkt onder gaan brengen.’
Fair Trade wil met de verkoop in de supermarkten de jaaromzet te verhogen van 20 naar 30 miljoen euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid