Overslaan en naar de inhoud gaan

Fair Trade in de supermarkt

De Nederlandse ontwikkelingsgroothandel Fair Trade wil met zijn ‘eerlijke’ producten doorbreken naar het grote publiek door in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn verkoopt de producten al, SuperdeBoer zal snel volgen.Fair Trade bereikt met de verkoop van zijn producten in wereldwinkels en Fair Trade-shops de idealisten, zo’n 6 tot 10 procent van de Nederlanders. De bedoeling is een grotere groep Nederlanders (20 tot 25 procent) te bereiken, die niet speciaal naar een andere winkel wil voor ‘eerlijke producten’, maar tijdens het boodschappen afentoe een Fair Trade-product koopt.

related partner content for mobile comes here

Fair Trade is een nieuwe campagne begonnen met als thema: Change the world shopping. Ook komt het met een nieuwe eigen merknaam 'Fair Trade Original'. Original is toegevoegd om aan te tonen dat ze de eerste in Nederland waren en moet de orginaliteit van de producten aangeven. De nieuwe slogan wordt 'Fair Trade Original. For a change'.De Fair Trade-producten die in de schappen komen te liggen, zijn onder andere rijst koffie, wijnazijn, sinaasappelsap, peper en zout en snoepgoed.

SuperdeBoer meent dat deze ‘eerlijke’ producten van belang kunnen zijn in de prijsoorlog die onder de supermarkten woedt. (Lees verder op ).

Jan Vossen, manager policy en partner bij Fair Trade: ‘Vooralsnog richten we ons op het positioneren van ons merk Fair Trade Orginal. Op korte termijn zullen we niet kijken of we onze producten onder een huis-merkparaplu van een supermarkt onder gaan brengen.’

Fair Trade wil met de verkoop in de supermarkten de jaaromzet te verhogen van 20 naar 30 miljoen euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in