Overslaan en naar de inhoud gaan

Adwords onlangs ook in krant geplaatst

Gespot via het blog van Joel Cheesman: Google adverteerde op 12 december van het vorig jaar voor het eerst met succesvolle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gespot via het blog van : Google adverteerde op 12 december van het vorig jaar voor het eerst met succesvolle AdWords-advertenties in het sportkatern van een regionaal, Amerikaans dagblad. Op ruimte die eerder niet verkocht werd aan adverteerders, heeft Google in dezelfde opmaak AdWords-advertenties geplaatst die online al hoge doorklikratio's (CTR) behaalden.

related partner content for mobile comes here

Dat de offline AdWords minder relevant zijn voor een krantlezer dan voor internetgebruiker die zelf eerst een zoekwoord ingeeft, staat buiten kijf. Ik ben daarom zeer benieuwd naar het succes hiervan.

In een verklaring van valt te lezen dat hun reden voor dit experiment een logische was. De krant verkoopt nu namelijk advertentieruimte die ze eerder niet verkochten, ook al is de adverteerder de grootste speler in een bedrijfstak die kranten bedreigt met voortbestaan. Uitgever John Cruickshank wordt zelfs grappend geciteerd: "We were eager to help them shut us down."

Ik onderschat de kracht van een regionaal merk als Chicago Times niet. Maar ook in Amerika worden minder kranten gelezen. Dan vind ik een omzetdoelstelling als motivatie wel begrijpelijk, maar ook heel kortzichtig. Of zou Mr. Cruickshank toch wat verder in de toekomst hebben gekeken met Google als nieuwe adverteerder?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in