Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Vijftigplussers ontevreden over reclame’

Vijftigplussers zeggen ‘zeer ontevreden’ te zijn over hoe zij door media en de marketing worden benaderd. Dat blijkt uit de steekproef…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘De onderliggende boodschap is vrijwel altijd “U heeft hard gewerkt, nu mag u rusten en genieten”. Dat zien ze echt als een belediging; alsof ze zijn afgeschreven en niets meer mee hoeven te doen. Zelf zien ze dat leven juist als een nieuw begin’, licht Pim Derneden van Signs of the Time toe.

related partner content for mobile comes here

Nog meer dan jongeren kijken vijftigplussers dwars door reclameboodschappen heen. In tegenstelling tot jongeren kijken ze veel bewuster naar dergelijke beelden, waarin ze humor erg belangrijk vinden. De overeenkomst die ze wel met jongeren hebben is de waardering voor kwaliteit en design. ‘Daar willen ze dan ook wel wat voor betalen’, aldus Derneden.

Reclamemakers zouden volgens het bureau veel meer gebruik moeten maken van de helden uit hun jeugd willen ze vijftigplussers aanspreken.Waar jongeren blijven hangen aan de oppervlakte in reclames en genoegen nemen met gecreëerde helden, voelen de vijftigers veel meer voor 'echte helden met een verhaal', zoals Jack Nicholson, Kirk Douglas, Meryl Streep en Robert Redford. ‘Een held moet voor hen een verhaal hebben dat echt is, niet is gemaakt (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in