
Zij vrezen kritiek van politiek en publiek als de energiebedrijven de campagne zouden financieren. De gezamenlijke ondernemingsraden vragen nu van elk personeelslid tenminste tien euro. Dat moet een paar ton opleveren.
Met dat geld wil het personeel een verhoudingsgewijs goedkope tv-spot betalen die meermalen op televisie moetl worden vertoond. Daarnaast banners (smalle advertenties) in kranten, affiches die in alle steden en dorpen komen te hangen en een website waarop de mensen in het land ‘hun woede kwijt kunnen over nieuwe stijgingen van de energieprijs vanwege de splitsing’.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWHet actiecomité geeft al die reacties dan door aan Tweede Kamer en minister Brinkhorst van Economische Zaken, in de hoop dat die de energiebedrijven toch niet gedwongen opsplitsen in een netwerkbedrijf en een verkoopbedrijf. Het personeel vreest dat met het plan de verkooporganisaties dan snel worden opgekocht door grote buitenlandse energiereuzen. Ook de gedeeltelijke privatisering van de netwerkbedrijven zal volgens de gezamenlijke ondernemingsraden gevolgen hebben voor het personeel. Nederland heeft dan weinig meer te vertellen over de energieprijs.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee