Geen omzetgroei supermarkten


Dat heeft alles te maken met de prijzenslag in de branche, meldt marktonderzoeksbureau GfK. De totale omzet van de branche kwam in 2005 uit op 24,68 miljard euro, tegen 24,69 miljard in 2004. Het lukt de supers steeds maar niet om over de grens van 25 miljard te komen.
GfK ging eind december nog uit van lichte groei. Maar op een recordomzet in de week voor kerst volgde een dip voor de jaarwisseling. De kerstweek leverde een omzet op van 627 miljoen tegen 552 miljoen in 2004. In de week voor oud en nieuw daalden de inkomsten van 451 miljoen naar 410 miljoen euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPositief voor de supermarktbranche is dat gemiddelde omzet per kassabon vorig jaar licht is gestegen, van 19,47 naar 19,52.
Albert Heijn is volgens GfK de grote winnaar van de prijzenslag die het zelf in het najaar van 2003 begon. In vergelijking met 2003 kwamen er vorig jaar 330.000 meer huishoudens naar de AH-winkels. Hoogvliet en Coop zagen hun klantenkringen ook fors toenemen, aldus De Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid