Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen omzetgroei supermarkten

De supermarktbranche heeft vorig jaar voor het tweede achtereenvolgende jaar de omzet niet zien groeien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft alles te maken met de prijzenslag in de branche, meldt marktonderzoeksbureau GfK. De totale omzet van de branche kwam in 2005 uit op 24,68 miljard euro, tegen 24,69 miljard in 2004. Het lukt de supers steeds maar niet om over de grens van 25 miljard te komen.

related partner content for mobile comes here

GfK ging eind december nog uit van lichte groei. Maar op een recordomzet in de week voor kerst volgde een dip voor de jaarwisseling. De kerstweek leverde een omzet op van 627 miljoen tegen 552 miljoen in 2004. In de week voor oud en nieuw daalden de inkomsten van 451 miljoen naar 410 miljoen euro.

Positief voor de supermarktbranche is dat gemiddelde omzet per kassabon vorig jaar licht is gestegen, van 19,47 naar 19,52.

Albert Heijn is volgens GfK de grote winnaar van de prijzenslag die het zelf in het najaar van 2003 begon. In vergelijking met 2003 kwamen er vorig jaar 330.000 meer huishoudens naar de AH-winkels. Hoogvliet en Coop zagen hun klantenkringen ook fors toenemen, aldus De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in